وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری ماموریتی به وزارت جهادکشاورزی داده و تمام برنامه‌‌‌‌‌‌های ما نیز در راستای تحقق این ماموریت است که بتوانیم غذای سالم، باکیفیت، ارزان و با منشأ داخلی داشته باشیم.

وزیر جهادکشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات وزارت جهادکشاورزی در یک سال‌گذشته اشاره کرد و گفت: بحث کشاورزی قراردادی از سال‌گذشته و در ابتدای دولت شروع شد و امسال نیز به گندم و بخش‌های دیگر رسیده است؛ البته نیاز به حمایت همه بخش‌ها دارد. ابزار مالی آن درست شده و سامانه‌‌‌‌‌‌ای نیز راه‌اندازی شده که از این هفته کشاورزان می‌توانند آمادگی خود را برای کشت قراردادی گندم اعلام کنند که در آنجا به آنها خدماتی چون کود و بیمه داده خواهد شد.  وی افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیز از دیگر اقدامات وزارت جهادکشاورزی در راستای حمایت از تولید بود. همچنین الگوی کشت را بعد از سال‌ها ابلاغ کردیم و یارانه‌‌‌‌‌‌هایی را نیز بر اساس الگوی کشت تخصیص خواهیم داد. از سال‌۱۴۰۲ نیز عوارض بر روی محصولات آب‌‌‌‌‌‌بر تعیین خواهیم کرد تا محصولات اساسی در کشور تولید شود. بنا داریم سبزی و صیفی را نیز به گلخانه‌‌‌‌‌‌ها ببریم که در این راستا به ۱۰۰‌هزار هکتار گلخانه نیاز داریم و اگر بانک‌ها به ما کمک نکنند، موفق نخواهیم شد. علوفه نیز به مراتع انتقال داده می‌شود تا محصولات اساسی کاشته شود.  به گفته وی، سازمان تات به‌زودی از ۹۵ بذر اصلاح‌شده رونمایی خواهد کرد. او همچنین به تولید گوشت نیز اشاره کرد و گفت: در تولید گوشت گوسفند نیازمند اقدامات ویژه‌‌‌‌‌‌ای هستیم که از سازمان تحقیقات امور دام و تات درخواست داریم تولید سالانه گوشت گوسفند را ۹۰ روزه با تغذیه و اصلاح پیش ببریم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه برای تولید غذای ارزان نیاز به افزایش بهره‌‌‌‌‌‌وری داریم، گفت: اگر می‌‌‌‌‌‌خواهیم غذای ارزان داشته باشیم، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید وارد کار شود. همچنین باید به بازاررسانی نیز توجه شود.  وی اضافه کرد: در همین راستا از روز گذشته سامانه ستکاوا راه‌اندازی شد که به وسیله این سامانه خروج مرغ از مرغداری تا رسیدن به‌دست مصرف‌کننده قابل‌رصد خواهد بود. بر اساس تدابیر درنظر گرفته‌شده تمامی خرده‌فروشی‌‌‌‌‌‌ها و فروشگاه‌‌‌‌‌‌های پروتئینی و زنجیره‌‌‌‌‌‌ای می‌توانند در مرحله اول راه‌اندازی این سامانه مرغ منجمد سفارش دهند که این مرغ به هر میزانی که بخواهند به‌صورت بهداشتی به آنها تحویل داده می‌شود. مرغ‌گرم هم به‌زودی وارد این سامانه خواهد شد.