شماره روزنامه ۶۱۰۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۷ دنیای اقتصاد

اخبار بازار پول و ارز - روزنامه شماره ۶۱۰۷

  • یک اقیانوس شکاف اقتصادی

    دنياي اقتصاد: نزدیک به دو سال است که رشد اقتصادی منطقه اروپا همواره کمتر از یک درصد بوده است. چشم‌انداز اقتصادی مردم این قاره ضعیف شده و هر روز اخباری از وضعیت افتان‌وخیزان اقتصاد اروپا به گوش می‌رسد. گزارش سیاستی ماریو دراگی، رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا، به عنوان یک تلنگر برای سیاستگذاران عمل کرده و آنان را به فکر یافتن راه چاره انداخته است. برنامه‌ریزان اقتصادی اتحادیه اروپا ممکن است که گهگاه از ایالات متحده بدگویی کنند؛ با این حال اروپا به همت دولت‌ها نیاز دارد تا بتواند از سیاست‌های اقتصادی آمریکا تقلید کند. چشم‌انداز اقتصادی اروپایی‌ها زمانی متزلزل شد که ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا، گزارشی سیاستی از وضعیت اقتصادی اروپا منتشر کرد.
  • کارنامه حراج سکه در ۱۴۰۳

    دنیای اقتصاد: در حراج طلای ۲۶شهریور مرکز مبادله ارز و طلا، مجموعا ۱۴هزار و ۴۹۹قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. این حراج‌ شامل ربع‌سکه، نیم‌سکه و تمام‌سکه بود که با وجود فروش قابل‌توجه، تاثیر چندانی بر کنترل قیمت طلا نداشت. فاصله قیمتی بین بازار آزاد و قیمت حراج (حدود ۹درصد) باعث افزایش سود برای خریداران شده و تقاضای زیادی ایجاد کرده است. همچنین در پنجاه‌ودومین جلسه حراج شمش طلا که یکشنبه یکم مهرماه سال جاری در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۲۴کیلوگرم شمش طلا با ارزشی حدود ۱۲۰میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. میانگین قیمت هر کیلو شمش طلای استاندارد در اولین حراج پاییز مرکز مبادله ایران، ۵میلیارد و ۳میلیون تومان ثبت شده است.
  • ثبات دلار به‌دور از هیاهو

    دنیای اقتصاد-ميکائيل زين‌الدين: بازار ارز تهران به اخبار شنبه شب واکنش نشان نداد. به نظر می‌رسد اخبار درگیری‌های منطقه‌ای دیگر بر سو‌گیری معامله‌گران ارزی تاثیر آنی ندارد. شاخص‌های غیررسمی ارز نخستین روز پاییز را در آرامش نسبی سپری کرده و در کریدورهای پیشین خود به نوسان پرداختند. کارشناسان نسبت به کاهش تاثیرپذیری بازار از تنش‌های منطقه‌ای اظهار امیدواری کردند.
  • معرفی معاون جدید فناوری‌های نوین بانک مرکزی

    بانک مرکزی: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در حکمی نوش‌آفرین مومن‌واقفی را به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی منصوب کرد. محمدرضا فرزین در مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید فناوری‌های نوین بانک مرکزی که با حضور اعضای هیات عالی و هیات عامل این بانک برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهران محرمیان در مدت مسوولیت خود در این بانک و آرزوی موفقیت برای مومن‌واقفی در راستای تحقق ماموریت‌های بانک مرکزی به‌ویژه در حوزه فناوری‌های نوین گفت: برنامه آتی بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین، برنامه‌ای توسعه‌محور است و شاخص ضروری ورود به عرصه‌های جدیدتر در حوزه بانکداری الکترونیک نیز موضوعات نوآوری و عملیاتی کردن آنهاست.
  • تغییرات نرخ بهره بین بانکی در شهریور

    ایسنا: براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته چهارم شهریور ماه با افزایش ۰.۰۲ واحد درصدی به ۲۳.۷ درصد رسید. داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته آخر شهریور ماه سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۲ واحد درصدی نرخ سود بین بانکی در چهارشنبه، ۲۸ شهریور ماه است. براساس این آمار، نرخ بهره بین بانکی در هفته ابتدایی شهریور ماه، ۲۳.۷ واحد درصد بود که در هفته دوم با افزایش ۰.۰۱ واحد درصدی به ۲۳.۷۱ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری است. در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ واحد درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در پایان هفته گذشته، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ واحد درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ افزایش یافت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر