شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۹۹

  • تنش صادرات طلای سیاه در عراق

    دنیای اقتصاد -حمید ملازاده: عراق در حال حاضر در نقطه عطفی حساس قرار دارد، زیرا تنش‌‌ها و جنگ قدرت میان مناطق شمالی و جنوبی این کشور بر سر صادرات نفت شدت یافته است. این کشور با چالش‌‌های جدی روبه‌روست که نه‌‌تنها بر اقتصاد ملی و منطقه‌‌ای تاثیر می‌‌گذارد، بلکه می‌تواند به اختلافات طولانی‌‌مدت و پیچیده‌‌ای بین دولت فدرال عراق و منطقه نیمه‌‌خودمختار کردستان منجر شود. ممنوعیت صادرات نفت به ترکیه از منطقه کردستان عراق (KRI) که از ۲۵ مارس ۲۰۲۳ توسط دولت فدرال عراق (FGI) مستقر در بغداد اعمال شده، همچنان به قوت خود باقی است.
  • فراز و فرود نفت آمریکایی

    دنیای اقتصاد -پیمان قناعتی فرد: قیمت‌های بالا و تقاضای رو به رشد به تولیدکنندگان نفت در ایالات‌‌متحده کمک کرده تا به‌رغم تلاش‌‌های جهانی برای استفاده بیشتر از انرژی‌‌های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی، سود بی‌‌سابقه‌‌ای به دست آورند. با وجود تمرکز تمام‌‌عیار بر‌گذار انرژی، شاهد آن هستیم که صنعت نفت آمریکا در حال رونق است و بیش از هر زمان دیگری نفت خام را از لابه‌‌لای سنگ‌‌های شیلی که در زیر زمین در غرب تگزاس قرار دارد استخراج می‌کند.
  • بهره‌‌برداری از ۲۰ طرح پتروشیمی تا پایان سال

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سال ۱۴۰۳ شاهکار صنعت پتروشیمی به ثمر می‌رسد و با برنامه‌‌ریزی انجام‌‌شده برای بهره‌‌برداری از ۲۰ طرح پتروشیمی، امسال بالاترین تعداد افتتاح طرح‌‌های پتروشیمی در طول تاریخ صنعت پتروشیمی تجربه می‌شود.
  • جایگاه ژئوپلیتیک ایران برای ترانزیت انرژی

    وزیر نفت در دیدار با دبیرکل جی‌‌ئی‌‌سی‌‌اف با اشاره به اوضاع ژئوپلیتیک جهان و شرایط خاص بازارهای گاز به‌‌ویژه در بحران‌های جهانی انرژی، گفت: ایران با توجه به جایگاه ژئوپلیتیکش می‌تواند گذرگاه و چهارراهی مناسب برای تبادلات و ترانزیت انرژی در منطقه باشد و نقش قطب را بازی کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر