شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۲ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۷۲

  • سقوط آزاد بهای طلای‌سیاه

    دنیای اقتصاد -حمید ملازاده: قیمت نفت در بحبوحه نگرانی‌های رکود اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیک سقوط بی‌سابقه‌ای را در روز‌های اخیر تجربه می‌کند. روز دوشنبه مورخ ۵ماه اوت، قیمت معاملات آتی نفت‌خام برنت با کاهش شدیدی مواجه و به ۷۵دلار در هر بشکه سقوط کرد. این کاهش، به‌ویژه در مقایسه با سطوح قیمت‌ها از دسامبر سال‌گذشته، افت قابل‌توجهی داشته‌است.
  • چرایی استفاده از کارت سوخت شخصی

    دنیای‌اقتصاد: وقتی سوخت گران نمی‌شود، در حالی که توان پالایشی محدود است، کشور در شرایط ناترازی مصرف و تولید قرار می‌گیرد، ‌‌‌ بنابراین استفاده از کارت سوخت شخصی افزون بر ایجاد شفافیت در مقدار برداشت سهمیه و نیاز واقعی سوخت خانوار، کمک موثری به دولت در مدیریت صحیح و مهار مصرف بی‌‌‌رویه سوخت به‌‌‌ویژه از طریق عرضه خارج از شبکه خواهد بود. به گزارش «شانا» نمایندگان مجلس در اسفند ۱۴۰۱ در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بندهای الحاقی ۲ و ۳ تبصره ۱۴ را در بخش هزینه‌‌‌ای تصویب کردند که در بخش الحاقی ۳ آمده بود: به‌‌‌منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابع ذی‌ربط مکلف است تدبیری اتخاذ کند که تا پایان ۶ ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰‌درصد خودروهای بنزین‌‌‌سوز و ۹۵‌درصد خودروهای نفت‌‌‌گازسوز تنها از کارت‌‌‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
  • زمینه افزایش صادرات اوره به آفریقای‌جنوبی

    سفیر جمهوری‌اسلامی ایران در آفریقای‌جنوبی گفت: مصرف سالانه اوره این کشور آفریقایی حدود ۷۰۰‌هزار‌تن است که ‌‌‌‌‌اکنون حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار‌تن آن از ایران تامین می‌شود و این قابلیت وجود دارد که این حجم دو‌برابر شود.
  • مخالفت با طرح جایگزینی نفت روسیه

    اسلواکی و مجارستان درخواست اتحادیه اروپا را مبنی‌بر جایگزین‌‌‌‌کردن نفت روسیه از طریق کرواسی رد کردند. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، اسلواکی و مجارستان پیشنهاد کمیسیون اروپا را برای جایگزین‌‌‌‌کردن عرضه نفت روسیه از مسیر کرواسی، به‌دلیل پرهزینه‌‌‌‌بودن آن نپذیرفتند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر