شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۷۱

  • افزایش ۵۴‌میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی

    دنیای اقتصاد: علی آقامحمدی گفت امروز صنعت پتروشیمی ایران دارای ظرفیت اسمی تولید ۹۶‌میلیون تنی، ۷۴‌میلیون ‌تن تولید واقعی و ۴۰‌میلیون‌تن فروش سالانه (با احتساب فروش بین مجتمعی) به ارزش ۲۶‌میلیارد دلار است. وی افزود: قرار است بر تحولات فناوری در جهان و ورود هوش‌مصنوعی به صنعت پتروشیمی تمرکز کنیم. رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام‌معظم رهبری ادامه‌داد: نظام فروش محصولات پتروشیمی از مباحث بحث‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌برانگیز است و باید سازوکار منسجمی در این زمینه ایجاد شود. آقامحمدی در ادامه گفت: برای افزایش ۳۵‌میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه به ۲۴‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم. همینطور ۴۰‌میلیارد دلار برای افزایش ۵۴‌میلیون تنی ظرفیت این صنعت در برنامه هشتم توسعه سرمایه‌گذاری خواهد شد که در این مسیر باید به تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش‌افزوده حداکثری توجه ویژه شود.
  • چشم‌‌‌‌‌انداز گاز صادراتی ایالات‌‌‌‌‌متحده

    پیمان قناعتی‌فرد: درحالی‌که فعالان محیط‌زیست در ایالات‌‌‌‌‌متحده، سیاست توقف صادرات گاز‌‌‌‌‌طبیعی دولت بایدن را یک پیروزی بزرگ می‌دانستند، شاهد آن بودیم که اجرای این راهبرد تنها پس از گذشت ۶ماه متوقف شد. هنگامی که دولت بایدن هرگونه صادرات جدید گاز طبیعی مایع را در ژانویه متوقف کرد، فعالان محیط‌زیست و سیاستمداران چپگرا از این تصمیم به‌عنوان نقطه‌‌‌‌‌عطفی برای جنبش آب‌وهوایی استقبال کردند.
  • اوجگیری تولید نفت اوپک

    دنیای‌اقتصاد-حمید ملازاده: در ماه ژوئیه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شاهد افزایش تولید نفت بود که عمدتا به دلیل فراوانی عرضه از سوی عربستان‌سعودی رخ‌داد. این تحول در شرایطی اتفاق می‌افتد که کاهش مداوم و داوطلبانه تولید توسط اعضای اوپک به‌منظور تثبیت بازار جهانی نفت ادامه دارد.
  • ‌‌‌‌‌پروژه‌‌‌‌‌ برد-برد انتقال گاز روسیه به ایران

    سفیر ایران در روسیه گفت: پروژه‌‌‌‌‌ انتقال گاز روسیه به کشورمان معادله‌‌‌‌‌ای برد-برد است و منافع متقابل بسیاری برای دو کشور و دو ملت به‌همراه دارد. به گزارش «شانا» کاظم جلالی با بیان اینکه در گذشته این موضوع مطرح بود که ایران و روسیه در حوزه انرژی رقیب یکدیگر هستند و حتی برخی مطرح می‌کردند روابط ایران و روسیه نمی‌تواند به‌دلیل رقابت در حوزه انرژی روابط پایداری باشد، گفت: شرایطی که در دنیا ایجاد شده، ایران و روسیه را به‌‌‌‌‌سوی همکاری در حوزه انرژی سوق داده‌است.
  • افزایش قیمت گاز در ترکیه

    شرکت دولتی بوتاش ترکیه از افزایش ۳۸‌‌‌‌‌درصدی قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی خبر داد. به گزارش «شانا» به نقل از روزنامه صباح‌دیلی ترکیه، شرکت دولتی بوتاش در بیانیه‌‌‌‌‌ای اعلام کرد قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی برای نخستین‌بار در حدود دو سال‌گذشته، از ابتدای ماه اوت (پنجشنبه‌۱۱مرداد) ۳۸درصد افزایش یافته‌است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر