شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۹۴

  • ملزومات دسترسی آزاد و قانون‌مند ایرانی‌ها به اینترنت

    دنیای اقتصاد: تقریبا یک ماه از شروع به کار دولت چهاردهم می‌گذرد و در این مدت هم مقام معظم رهبری در دیدار با هیات‌ دولت بر ضرورت حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی تاکید کردند و هم اینکه رئیس‌جمهور در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود درباره تعیین تکلیف حکمرانی فضای مجازی به نفع مردم و کسب‌وکارها وعده داد. همچنین وزیر ارتباطات نیز در مراسم معارفه‌اش، احیای حکمرانی در فضای مجازی را دغدغه اصلی خود اعلام کرد و معاون اول رئیس‌جمهور هم از تسریع در تدوین «سند راهبردی جمهوری اسلامی در زمینه فضای مجازی» می‌گوید. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان تا زمانی که فیلترینگ و تحریم‌ تعاملات بین‌المللی رفع نشود، نمی‌توان انتظار مدیریت آزاد و قانون‌مندی را برای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی متصور بود.
  • اگر آی‌فون رجیستر نشود مجلس وارد عمل می‌شود

    سیتنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «رجیستری گوشی آی‌فون کار روتینی است که باید انجام شود و اگر اتفاقی برای رجیستری گوشی‌‌‌های آی‌فون نیفتد قطعا مجلس ورود می‌کند. به وزیر ارتباطات هم در جلسه کمیسیون صنایع گفتیم موضوعاتی را که در حد وزارتخانه می‌تواند حل شود، با یک قانون، بخشنامه و سیاستگذاری خوب حل کند.» مصطفی پوردهقان در گفت‌‌‌وگو با عصر ایران گفت: «وزیر ارتباطات به ما قول رجیستری را داده است و ما منتظر اقدام او در این زمینه هستیم. هم اکنون دو مدل گوشی آی‌فون (ساخت اپل)‌‌‌ یعنی آی‌فون ۱۴ و ۱۵ در ایران رجیستر (فعال‌سازی) نمی‌شود و قابل استفاده نیستند.»
  • چین برای ژاپن خط‌ونشان کشید

    ایسنا: چین تهدید کرده است که اگر توکیو، فروش و خدمات تجهیزات تولید تراشه به شرکت‌های چینی را محدود کند، به تلافی‌‌‌جویی اقتصادی شدید علیه ژاپن دست خواهد زد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات ارشد چین، در دیدارهای اخیر با همتایان ژاپنی خود، بارها این موضع را بیان کرده‌‌‌اند. مقامات ژاپنی محرمانه اظهار کرده‌‌‌اند: یکی از نگرانی‌های خاص، شرکت تویوتا موتور است، زیرا پکن در واکنش به محدودیت‌های جدید نیمه‌‌‌رسانا، ممکن است با قطع دسترسی ژاپن به مواد معدنی حیاتی که برای تولید خودرو ضروری هستند، تلافی کند.
  • ۳۹‌هزار اینماد در پنج ماهه ۱۴۰۳ صادر شد

    مهر: مدیرکل دفتر برنامه‌‌‌ریزی مرکز تتا از صدور ۳۹‌هزار اینماد در سال‌جاری خبر داد و گفت: «کسب‌وکارهای الکترونیکی نوپا می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت کنند.» بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، علیرضا جاوید‌عربشاهی در مورد اهمیت اینماد در کسب‌و‌کارهای اینترنتی اظهار کرد: «فلسفه شکل‌‌‌گیری اینماد احراز هویت، احراز اطلاعات تماس و محل فعالیت صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و صرفا مساله مجوز نیست. اینماد این امکان را به خریداران می‌دهد که در صورت عدم‌رضایت از کسب‌و‌کار بتوانند با در دست داشتن اطلاعات موردنیاز، شکایت خود را از آن کسب‌و‌کار در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌‌‌عنوان راهبر این حوزه ثبت و پیگیری کنند.»
  • لایحه هوش مصنوعی کالیفرنیا تصویب شد

    مهر: قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا یک لایحه ایمنی هوش مصنوعی را تصویب کردند که اکنون باید گوین نیوسام فرماندار ایالت آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود. به نقل از رویترز، شرکت‌های فناوری توسعه‌دهنده هوش مصنوعی مولد قادر به پاسخگویی به سوالات با متن، تصاویر یا صوت با این قانون که SB۱۰۴۷ نامیده شده، مخالف هستند و معتقدند این فرآیند ممکن است شرکت‌های هوش مصنوعی را از ایالت براند و مانعی برای نوآوری باشد.
  • درخواست انجمن فین‌‌‌تک از معاون اول رئیس‌‌‌جمهور

    سیتنا: انجمن فین‌‌‌‌تک در پی چالش جدید بیمه مرکزی برای استارت‌آپ‌‌‌ها، از معاون اول رئیس‌جمهور خواست تا در سیاست‌‌‌های موجود بازنگری و انحصار به وجود آمده را رفع کند. انجمن فین‌‌تک در نامه‌‌‌ای به معاون اول رئیس‌‌‌جمهور، نسبت به ایجاد انحصار در ارائه خدمات استعلام بیمه و افزایش چشمگیر هزینه‌‌‌ها هشدار داد.
  • قابلیت جدید اینستاگرام برای تولید محتوا

    سیتنا: اینستاگرام با قابلیت جدیدی که به پلتفرم خود اضافه کرده است؛ این امکان را می‌دهد که با خلاقیت بیشتر بتوانید تولید محتوا کنید؛ استوری و هایلایت‌های جذاب‌تر و کاروسل‌های خلاقانه‌تر آپلود کنید. با قابلیت جدید اینستاگرام، می‌توانید به‌راحتی روی پست‌های خود، متن اضافه کنید؛ علاوه بر این می‌توانید یک عکس را به عنوان برچسب روی عکس دیگر بگذارید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر