شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۷۱

  • اختلاف‌نظر مخابرات و دیوان عدالت اداری

    دنیای اقتصاد: دو ماه از صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه سلب امتیاز سیم‌کارت‌ و خطوط تلفن می‌گذرد و واکنش مخابرات به پیگیری «دنیای اقتصاد» در تعیین تکلیف خطوط ثابت همراه سلب امتیاز شده ابهام دارد. در حالی‌که این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی از سال ۱۳۹۲ در حال اجراست، رسیدگی به حقوق پایمال شده مشترکان و وضعیت پرداخت خسارت‌های وارده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این سوال را ایجاد می‌کند که دلیل تاخیر در ابطال این مصوبه چیست؟
  • فناوری‌هایی که چهره المپیک را تغییر دادند

    ایسنا: مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان بدون فناوری‌های درجه یک نمی‌تواند اتفاق بیفتد. در طول دهه‌ها، رویدادهای ورزشی برتر به یکی از معتبرترین معیارها برای آزمایش نوآوری‌ها تبدیل شده‌اند. هر دوره از بازی‌های المپیک تابستانی شاهد نخستین‌ فناوری‌های بسیاری بوده که هر یک تصویری از پیشرفت فناوری آن دوره ارائه می‌دهند. از آنجا که المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حال حاضر نسخه هوش مصنوعی از المپیک نامیده می‌شود، بیایید یک سفر تاریخی داشته باشیم و به برخی از نوآوری‌هایی که المپیک را تغییر دادند نگاهی بیندازیم.
  • افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌ خدمات فیزیکی پست

    سیتنا: خدمات شرکت ملی پست بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول مرداد ۱۴۰۳ نرخ‌نامه‌ جدید خود را اجرایی کرده که به موجب آن تعرفه‌ پایه‌ خدمات پستی با پنج درصد نوسان، ۳۰ درصد افزایش و خدمات غیرپایه نیز با ۱۰ درصد نوسان، ۳۵ درصد افزایش یافته است. همچنین جدا‌ از تعرفه‌ پایه، بیمه‌ کالا نیز جزو بخش‌هایی است که در نرخ‌نامه‌ جدید افزایش قیمت داشته است.
  • نماینده مجلس: احتمال اقدام پزشکیان برای رفع فیلترینگ

    ایلنا: محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اعتراض مطرح شده از سوی وی پیرامون عدم‌اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ در صحن علنی از سوی رئیس مجلس گفت: «فرآیند اعلام وصول طرح‌‌‌های دوفوریتی در ماده ۱۶۱ قانون آیین‌‌‌نامه داخلی مجلس آمده است که چه مراحلی را باید طی کند و زمانی که طی کرد باید اعلام وصول شود و طرح بنده اولین طرح دوفوریتی بوده که این مراحل را طی کرده و آماده اعلام وصول و طرح در صحن بوده، ولی اجازه ندادند که من الان مانده‌‌‌ام که چرا اجازه ندادند.»
  • گرفتاری گوگل و متا به دنبال تاخیر انویدیا در عرضه تراشه هوش مصنوعی

    مهر: طبق گزارشی جدید، مشکلات در طراحی منجر به تاخیری سه‌ماهه یا بیشتر در عرضه تراشه‌‌‌های هوش مصنوعی جدید انویدیا شده است. همین امر چالشی برای مایکروسافت و متا خواهد بود.
  • هوش مصنوعی متا صحبت با سلبریتی‌‌‌ها را ممکن می‌کند

    مهر: محصول هوش مصنوعی آتی متا می‌‌‌تواند امکان صحبت کردن با سلبریتی‌‌‌ها را برای کاربران فراهم کند. به گزارش انگجت، طبق گزارشی جدید این شرکت مشغول مذاکره با جودی دنچ، کیگان، مایکل کین و دیگر سلبریتی و هنرپیشه‌‌‌های هالیوودی برای پروژه‌‌‌های هوش مصنوعی خود است.
  • باتری آی‌فون ۱۶ پرو ارتقا می‌یابد

    مهر: با نزدیک شدن به مراسم سالانه اپل در ماه سپتامبر، شایعات درباره سری آی‌فون ۱۶بیشتر شده است. نشریه جی‌اس‌ام‌آرنا نیز جزئیاتی از ظرفیت باتری آی‌فون ۱۶ پرو و پرومکس منتشر کرده است که طبق آن پیش‌بینی می‌شود حداکثر ظرفیت باتری آی‌فون ۱۶پرو ۳۵۷۷ میلی‌آمپر باشد که نشان‌دهنده افزایش ۹ درصدی نسبت به باتری ۳۲۷۴ میلی‌‌آمپری آی‌فون ۱۵ پرو است. از سوی دیگر احتمالا ظرفیت آی‌فون ۱۶ پرومکس حدود ۵ درصد نسبت به سری قبلی بهبود یابد و از ۴۴۴۱ به ۴۶۷۶ میلی‌آمپر ارتقا یابد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر