شماره روزنامه ۶۰۴۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۰ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۲۰

  • طول عمر موبایل‌های هوشمند به هفت سال رسید

    دنیای اقتصاد: هر کالا و محصول مصرفی تاریخ مصرف دارد و موبایل‌های هوشمند هم از این روند مستثنی نیستند. اساسا کالاهای دیجیتال و آنچه با تکنولوژی قرابتی داشته باشد، به خاطر ماهیت به‌روز و در تغییر تکنولوژی در معرض زوال است. با این اوصاف چندان دور نیست روزی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در موبایل‌های هوشمند متوقف می‌شوند و دیگر استفاده از اپلیکیشن‌های جدید و البته سپرهای حفاظتی پیشرفته‌تر امکان‌پذیر نباشد.
  • راه‌اندازی سومین صندوق چین برای بخش نیمه‌رسانا

    ایسنا: چین برای تقویت صنعت نیمه‌رسانا، سومین صندوق سرمایه‌گذاری مورد حمایت دولتی را با سرمایه ۳۴۴ میلیارد وون (۴۷.۵میلیارد دلار) راه‌اندازی کرد. شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین بر ضرورت دستیابی چین به خودکفایی در حوزه نیمه‌رساناها تاکید کرده است. این ضرورت پس از اینکه آمریکا، یک سلسله اقدامات کنترل صادرات را طی چند سال اخیر اعمال کرد تا مانع استفاده چین از تراشه‌های پیشرفته برای تقویت توانمندی‌های نظامی این کشور شود، بیشتر نمایان شد.
  • دولت‌ها می‌توانند محتوای تلگرام را راستی‌آزمایی کنند

    مهر: طبق گزارشی جدید، تلگرام در زمینه تایید اطلاعات با آژانس‌های دولتی همکاری می‌کند که در همین راستا توضیحاتی در پست‌ها ظاهر می‌شود. به نقل از گروه رسانه‌ای آر‌بی‌سی، طبق گزارش کانال Durov Codeقابلیت راستی‌آزمایی در نسخه بتا تلگرام برای سیستم‌عامل اندروید ظاهر شده، اما ویژگی مذکور به‌طور رسمی معرفی نشده است. این کانال اخبار پیام‌رسان مذکور را منتشر می‌کند. کاربران عادی نمی‌توانند در محتوایی که توسط قابلیت راستی‌آزمایی (Fact Check) نمایش داده می‌شود، دخالت کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر