وی طول شبکه گازرسانی در خوزستان را ۲۰ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: همه ساله با توسعه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، طول شبکه توزیع گاز افزایش می‌‌یابد. وی اضافه کرد: با وجود سردی هوا در مناطق شمالی و کوهستانی کشور، هنوز شهروندان خوزستانی از گاز خانگی برای گرمایش استفاده نکرده و برخی از مناطق جنوبی استان همچون آبادان، هندیجان و ماهشهر همچنان از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند. سرپرست شرکت گاز خوزستان ضریب نفوذ گاز در کشور و خوزستان را با اتکا به آمار و ارقام موجود و میزان بهره‌‌مندی عمومی مردم از سبد انرژی گاز در دنیا بی‌نظیر دانست و افزود: ۷۰درصد تولید برق کشور از انرژی گاز است از این رو رکن اصلی توسعه کشور برمبنای گاز است. وی میزان روزانه تولید گاز کشور را ۸۴۰میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان تولید گاز تقریبا ثابت بوده ولی توسعه گازرسانی به بخش‌های مختلف رو به افزایش بوده است.

زری‌‌میدانی در ادامه لزوم صرفه‌‌جویی در مصرف به‌ویژه بخش خانگی و تجاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌‌جویی کنیم امکان تخصیص بیشتر گاز به بخش‌های صنعت و نیروگاه‌ها فراهم خواهد شد. سرپرست شرکت گاز خوزستان با اشاره به تحریم‌ها گفت: با وجود فشارهای سنگین، حدود ۹۷درصد اقلام گازرسانی نظیر لوله، پوشش و شیرها بومی‌‌سازی شده و با همراهی شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود.

زری‌میدانی افزود: بومی‌‌سازی کالاهای مورد نیاز صنعت گاز در داخل کشور زمینه را برای توسعه شبکه گازرسانی و رساندن این انرژی پاک به بخش‌های مختلف کشور فراهم کرده است. وی در ادامه علت بسیاری از حوادث گاز که منجر به انفجار و جان باختن افراد خانواده می‌شود را ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی دانست و اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ‌‌سازی، کمتر شاهد حوادث ناگوار ناشی از انفجار گاز در منازل خواهیم بود. سرپرست شرکت گاز خوزستان گفت: اگر مردم موارد ایمنی را جدی بگیرند و به توصیه‌هایی که توسط کارشناسان و رسانه‌ها مطرح می‌شود عمل کنند حوادث مربوط به گاز به حداقل می‌‌رسد.

مدیر شرکت گاز خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه احتمال قطع پرمصرف‌‌ها به‌ویژه استخرها در استان وجود دارد، گفت: قبل از قطع پرمصرف‌‌های گاز هشدار و اخطارهای قبلی داده خواهد شد و گاز هیچ مشترکی بدون اطلاع قبلی قطع نخواهد شد. زری‌‌میدانی بر رعایت الگوی مصرف گاز با توجه به نیاز شدید هموطنان مناطق سردسیر و شمالی کشور به گاز و جلوگیری از قطع گاز تاکید کرد. سرپرست شرکت گاز خوزستان در ادامه از تداوم گازرسانی به نیروگاه ۲هزار مگاواتی رامین در ۲۵کیلومتری شمال اهواز که نقش مهمی در تامین و پایداری شبکه برق خوزستان دارد خبر داد.