وزیر کشور یک حکم جدید امضا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرمان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز چهارشنبه طی حکمی محسن تویسرکانی را به‌عنوان شهردار کرمان منصوب کرد.

در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است: "در اجرای صدر تبصره سه ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

خبر مرتبط
دستور وزیر کشور درباره «طرح نور»

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود درباره «طرح نور» عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود.

وحیدی، در این حکم، ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی، امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، توسط مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، به وی اعطا شد.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست علنی شورا ۲۵ دی ماه سال گذشته محسن تویسرکانی را با ۱۰ رای موافق و یک رای ممتنع به عنوان سرپرست شهرداری کرمان برگزیدند.

پنجشنبه ۲۱ دی سال جاری برخی رسانه‌ها در حالی خبر استعفای سعید شعرباف شهردار کرمان را منتشر کردند که مسئولان شهری به طور رسمی این خبر را تایید یا رد نکرده‌ بودند.

اما ۲۴ دیماه متن نامه استعفای سعید شعرباف تبریزی، شهردار کرمان، خطاب به رییس شورای اسلامی شهر در اختیار ایرنا قرار گرفت.

در این نامه شعرباف به طور تلویحی، دلیل استعفا را همدلی و همراهی نداشتن کامل اعضای شورا و نگرانی از تحقق بودجه و برنامه هایش برای سال آینده اعلام کرده بود.

از ابتدای امسال اختلافات شورا با شهردار بالا گرفته بود و برخی اعضا خواهان استعفای شهردار کرمان بودند.

سعید شعرباف تبریزی، ششم شهریور ۱۴۰۰ در نشست غیرعلنی اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.