سرچشمه: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از انعقاد یک قرارداد مهم با شرکت ملی مس ایران خبر داد. موضوع قرارداد مذکور ابلاغ قرارداد احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس سرچشمه به صورت EPC بوده و تاریخ انعقاد آن ۱۰اسفند ۱۴۰۱ بوده است. مبلغ قرارداد ۱۶هزار و ۲۴۰میلیارد تومان و طرف قرارداد شرکت ملی صنایع مس ایران است. طی این قرارداد نحوه تسویه در طی مدت قرارداد و بر اساس پیشرفت کار صورت می‌گیرد و مدت قرارداد ۴۸ماه شمسی است. همچنین مبلغ ارزی قرارداد فوق‌‌‌الذکر ۳۷۸میلیون و ۸۴۳هزار یورو بوده که با نرخ ارز یورو در سامانه سنا ۴۲هزار و ۸۶۸تومان تسعیر شده است.

ولبهمن: شرکت بهمن لیزینگ از انعقاد یک قرارداد مهم با شرکت خودروسازی مدیران خبر داد. موضوع قرارداد فروش ۶۰دستگاه کشنده امپاور است که تاریخ انعقاد آن ۲۴اسفند ۱۴۰۱ بوده است. مبلغ این قرارداد ۳۵۳میلیارد و ۵۴۴میلیون تومان و نحوه تسویه آن ۱۲۳میلیارد تومان به‌‌‌صورت نقد و مابقی طی ۴۸قسط ماهانه به انجام می‌‌‌رسد.

کلر: شرکت کلر پارس اعلام کرد بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۶خرداد سال ۱۴۰۰ و صورت‌جلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۷بهمن ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۲میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان به‌‌‌مبلغ ۶۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل صرف سهام به انجام رسیده و در نتیجه مبلغ ۳۲میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان در تاریخ ۲۷اسفند ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

لامیران: شرکت لامیران اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۴بهمن ۱۴۰۱ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۷اسفند ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰میلیارد تومان به‌‌‌مبلغ ۶۰میلیارد تومان از محل سود انباشته به انجام رسیده و مبلغ ۴۰میلیارد تومان در تاریخ ۱۰اسفند ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

شپلی: شرکت پلی اکریل ایران در خصوص یک شایعه منتشر شده در فضای مجازی شفاف‌سازی کرد. این شرکت عنوان کرد: پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعیین‌تکلیف بدهی‌های بانک پارسیان به استحضار می‌رساند مطابق نامه و مستندات پیوست، بدهی‌های معوق به بانک پارسیان با پرداخت حصه نقدی مورد تقسیط قرار گرفت.

کاریز: بیمه زندگی کاریزما از اخذ مجوز انحصاری بیمه زندگی با مدیریت ثروت خبر داد. بیمه مذکور عنوان کرد که در تاریخ ۲۷اسفند ۱۴۰۱ موفق شده تا مجوز انحصاری بیمه زندگی با مدیریت ثروت (طرح سبک کاریزما) را به صورت انحصاری برای مدت ۴سال دریافت کند.

غگرجی: شرکت بیسکویت گرجی از فروش سهام شرکت سامان دیبا خبر داد. در متن افشای رویداد اخیر در سامانه کدال آمده است که : در خصوص اطلاعات افشای فروش سهام شرکت توسعه بازار سامان دیبا (سهامی خاص) به مورخ ۲۲اسفند ۱۴۰۱ به استحضار می‌رساند : ۱- مبلغ فروش سهام نسبت به گردش مالی شرکت در سال مالی جاری کم اهمیت است. اثرات این موضوع روی سود و زیان آن متعاقبا اعلام خواهد شد. ۲- در مورد ارزش‌گذاری سهام به استحضار می‌رساند با بررسی تراز نامه شرکت توسعه بازار سامان دیبا (سهامی خاص) و کنترل حساب‌های ترازنامه‌‌‌ای، ارزش کل شرکت توسط واحد‌های مالی طرفین تعیین شده و توسط هیات‌مدیره دو شرکت تایید شده است. با توجه به اینکه حسابرس و بازرس قانونی شرکت بیسکویت گرجی و شرکت توسعه بازار سامان دیبا یکی هستند (موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق) در صورت نیاز آن اداره محترم امکان تایید ایشان نیز وجود دارد. ۳- با توجه به اینکه این سهام خریداری نشده و شرکت بیسکویت گرجی جزو موسسان شرکت توسعه بازار سامان دیباست، بدیهی است قیمت خریدی وجود ندارد و مبلغ فروش پس از کسر سرمایه اولیه و هزینه‌های انجام شده به عنوان سود غیر‌عملیاتی در دفاتر ثبت خواهد شد. ۴- زمان برآورد فروش متعاقبا در اسرع وقت اعلام می‌شود.

وپاسار: بانک پاسارگاد اعلام کرد بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۹دی ۱۴۰۰ در صورت‌جلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۲اسفند ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۳هزار و ۱۰۴میلیارد تومان به‌‌‌مبلغ ۲۷هزار و ۲۹۶میلیارد تومان از محل سود انباشته به انجام رسیده که در نتیجه این رویداد از محل سود انباشته مبلغ ۱۲هزار و ۴۹۲میلیارد تومان و از محل اندوخته مبلغ یک هزار و ۷۰۰میلیارد تومان در تاریخ ۲۷اسفند ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

میهن: بیمه میهن از نتایج برگزاری مزایده اخیر خود اطلاعاتی را افشا کرد. بیمه مذکور در متن افشای خود عنوان کرد: فروش ساختمان با متراژ عرصه (مترمربع)۵۹۶ و متراژ اعیان (مترمربع) ۴هزار و ۴۴۶، دارای سند شش دانگ به نشانی - تهران خیابان خالد اسلامبولی نبش کوچه ۲۸ پلاک ۹۰ و یک ساختمان به عرصه (مترمربع) ۲۵۳ به نشانی زنجان، خیابان کوچمشکی میدان رسل طبقه فوقانی بانک پارسیان طبقه ۲ دارای سند شش دانگ در مزایده به فروش گذاشته شده است. برنده مزایده بند ۱ آگهی شرکت خدمات بیمه‌ای سهندمشاور به مبلغ ۶۸۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعلام شد و از بابت بند ۲ متقاضی وجود نداشت. نحوه تسویه آن ۸‌درصد مبلغ پیشنهادی را خریدار به صورت نقد و ۹۲‌درصد الباقی به صورت اقساطی تا تاریخ ۳۰آبان ۱۴۰۲ تسویه می‌شود. لازم به ذکر است که خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی ۵۲میلیارد و ۸۹۵میلیون تومان بوده و تاریخ اعلام نتیجه مزایده ۱۳اسفند ۱۴۰۱ بوده است.

اعتلا: شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز از برنده شدن در مزایده برکت خبر داد. در متن افشای شرکت آمده است که: شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز در مزایده ۵درصد از سهام شرکت بیوسان فارمد که توسط گروه دارویی برکت برگزار شده بود به عنوان برنده اعلام شده است که این رویداد در تاریخ ۲۴اسفند ۱۴۰۱ به انجام رسیده است.

زفکا: شرکت کشت و دامداری فکا طی افشای اخیر خود از فروش تعداد ۵۰۰راس تلیسه آبستن به کشت و دام گلدشت خبر داد که رویداد فوق در تاریخ ۲۷اسفند ۱۴۰۱ به انجام رسیده است.