خرید کفپوش pvc و مزایای آن

 یکی از این انواع را می‌توان کفپوش pvc در نظر گرفت. به احتمال زیاد نام این کفپوش به گوشتان خورده است، اما نمی‌دانید که چیست و چه خصوصیاتی دارد. در ادامه مقاله در رابطه با کفپوش پی وی سی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با آن و مزیت‌هایی که دارد، آشنا شوید.

کفپوش pvc چیست؟

ماده اولیه در ساخت این محصول،  PVC است. پی وی سی نوعی پلیمر و از فراورده های تولید شده از مشتقات نفتی است Poly vinyl chloride .که به اختصار PVC نامیده می شود یکی از ارزشمندترین محصولات در پتروشیمی است. این محصول نوعی پلاستیک با کاربرد بسیار فراوان در صنایع و ساختمان سازی است. انواع کفپوش pvc در دو نوع تایل و رول با روکش هایی طرح چوب، گرانیتی، موکت نما، فانتزی و … هم اکنون در فروشگاه های لوازم ساختمانی به فروش می رسد.

کفپوش pvc با ضخامت های ۲،۳، و حتی ۵ میلیمتر برای نصب در فضاهای مختلف به کار می رود. کاربرد گسترده این محصول موجب شده تا تقاضا برای کفپوش پی وی سی هر روز بیشتر شود این محصول ترکیبی از مزایای لمینت و پارکت چوبی را یکجا ارائه می دهد.

کفپوش های پی وی سی که تحت نام کفپوش های پلاستیکی شناخته می‌شوند، در طرح‌های گوناگونی چون سنگی، چوبی، لمینت و ... به تولید رسیده‌اند و افراد می‌توانند متناسب با نیاز و سلیقه‌ای که دارند، یکی از آن‌ها را تهیه و استفاده کنند. دقت داشته باشید که کفپوش های پی وی سی سه فاکتور اصلی برای انتخاب یک کفپوش مناسب را دارند. از جمله این فاکتورها می‌توان به زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب این محصول اشاره کرد.

کفپوش های پی وی سی در ضخامت‌های گوناگونی چون ۳، ۲ و ۵ میلی‌متری به تولید می‌رسند و با توجه به چنین ویژگی در محیط‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این محصول به قدری بالا رفته که شاهد تولید گسترده این محصول هستیم و هر روزه حجم بسیاری از آن وارد بازار می‌شود. باید متذکر شد که این مدل کفپوش به صورت لایه‌ای ساخته می‌شود که این لایه‌ها عبارتند از لایه رویه پی وی سی، لایه دکوراتیو پی وی سی و لایه هسته. هر یک از لایه‌ها ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند که به آن‌ها نیز اشاره خواهیم داشت.

لایه رویه پی وی سی: این لایه که کاملا بی‌رنگ و شفاف است، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به جهت جلوگیری از ساییدگی و ایجاد خراج از آن استفاده می‌شود.

لایه دکوراتیو پی وی سی: این لایه طرح و رنگ‌های متفاوتی دارد که شما باید متناسب با سلیقه و نیاز خود مدلی را انتخاب کنید.

لایه هسته کفپوش: این لایه در مقاومتی که کفپوش pvc دارد، موثر است. به طوری که باعث می‌شود پی وی سی در برابر وزن، فشار و کشش مقاوم شود.

مزیت‌های استفاده از کفپوش pvc

همان‌طور که گفته شد، کفپوش pvc از جمله کفپوش هایی به حساب می‌آید که استفاده از آن مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. در ادامه برای شما این دست از مزیت‌ها را ذکر خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید و بهترین تصمیم را در راستای خرید و استفاده از این محصول بگیرید.

امکان نصب آسان و سریع

یکی از موضوعاتی که در رابطه با کفپوش ها وجود دارد، شیوه و چگونگی نصب آن‌ها است. برای مثال کفپوش های سنتی از جمله مدل‌هایی به حساب می‌آیند که برای نصب آن‌ها به زیرسازی نیاز است و تا این زیرسازی شکل نگیرد، امکان نصب فراهم نخواهد شد؛ در حالی که نصب کفپوش پی وی سی به این شکل نیست و شما می‌توانید به راحتی و در بالاترین سرعت این کفپوش را نصب کنید. شما برای نصب این کفپوش نیازی به زیرسازی‌های سنگین ندارید و تنها باید سطح مورد نظر را مسطح و تمیز کنید. سپس با استفاده از یک چسب مخصوص، کفپوش را به سطحی که مورد نظرتان است، بچسبانید.

کفپوش PVC

امکان نظافت و نگهداری آسان

ویژگی و مزیت دیگری که می‌توان برای کفپوش های پی وی سی در نظر گرفت، مقاومت بالا است. این مدل از کفپوش ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و شما نباید نگرانی از بابت برخورد آب با این کفپوش داشته باشید، چرا که مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. از طرفی دیگر باید بدانید که امکان نظافت این کفپوش به راحتی فراهم شده و شما می‌توانید آن را بشویید و اگر گردوغباری بر روی آن دیده می‌شود، آن را به راحتی از روی سطح تمیز کنید.

در رابطه با نگهداری این محصول نیز باید گفت که اگر کفپوش شما دچار آسیب و مشکل شود، نیازی به تعویض کل کفپوش نیست و شما می‌توانید تنها مشکل قسمت آسیب دیده را برطرف کنید. این موضوع در هزینه‌های شما بسیار موثر خواهد بود و باعث صرفه‌جویی می‌شود.

عایق صوتی و حرارتی مناسب

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و به دنبال راهی هستید که صدای کمتری به محیط خانه شما وارد یا از آن خارج شود، می‌توانید از کفپوش pvc استفاده کنید. باید متذکر شد که این مدل کفپوش عایق مناسبی در برابر امواج صوتی و حرارتی به نظر می‌رسد. به نوعی شما می‌توانید با بهره‌گیری از این کفپوش، محیط زندگی خود را به خوبی آماده و بهینه کنید.

عدم ایجاد خش بر روی کفپوش

زمانی که شما از کفپوش پی وی سی برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید، بر روی آن لایه محافظی کشیده می‌شود که این لایه مانع از ایجاد خش بر روی کفپوش خواهد شد. از همین جهت انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی که بچه کوچک دارند به نظر می‌رسد.

مقاوم در برابر آتش‌سوزی

PVC از جمله موادی به حساب می‌آید که در دمای 450 درجه می‌سوزد؛ اما این ماده با تصاعد گاز هیدروکلریک اسید یا HCL مانع از رسیدن اکسیژن به آتش می‌شود. از همین جهت می‌توان گفت استفاده از چنین کفپوشی، مانع از آتش‌سوزی یا گسترش آن می‌شود.

جلوگیری از انتقال الکتریسیته

یکی از موضوعات مهمی که در رابطه با این محصول وجود دارد و به آن توجه بیشتری می‌شود، این است که استفاده از کفپوش PVC مانع از ایجاد و انتقال الکتریسیته ساکن می‌شود؛ یعنی زمانی که شما بر روی این کفپوش راه می‌روید، الکتریسیته‌ای را حس نخواهید کرد که این موضوع برای محیط‌هایی چون آشپزخانه‌ها و دیگر بخش‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابراین با استفاده از این مدل کفپوش، دیگر نگران موضوعی نباشید، زیرا این محصول در بهترین کیفیت و شرایط به تولید رسیده است.

معایب در نظر گرفته شده برای کفپوش pvc

همان‌طور که گفته شد، استفاده از کفپوش های پی وی سی از مزیت‌های بسیاری برخوردار است؛ اما دقت داشته باشید که هر محصولی علاوه بر آنکه مزایایی دارد، از معایبی نیز برخوردار بوده که باید پیش از خرید از بابت آن‌ها نیز مطلع بود. در ادامه معایب در نظر گرفته شده برای این محصول را برای شما خواهیم گفت تا در صورت تمایل به خرید کفپوش، انتخاب درستی داشته باشید.

امکان تولید گازهای سمی: اگر شما از این مدل کفپوش به مدت طولانی در برابر نور خورشید استفاده کنید، گازهای سمی به تولید خواهند رسید که این گازها برای بینایی و سیستم تنفسی شما ضرر خواهند داشت. دقت داشته باشید که این موضوع یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های این محصول به حساب می‌آید که باید به آن توجه شود. از همین جهت توصیه می‌شود حتی‌الامکان از این کفپوش در محیط‌هایی که در معرض نور قرار دارند، استفاده نکنید تا مشکلی پیش نیاید.

قابلیت بازگشت به طبیعت را ندارند: همان‌طور که گفته شد، پی وی سی از مشتقات نفت گرفته می‌شود؛ از همین جهت نباید انتظار بازگشت این ماده به طبیعت را داشت. با این اوصاف، برخی از افراد معتقد هستند که استفاده از چنین کفپوشی به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کند؛ اما با این حال شاهد آن هستیم که روزبه‌روز استفاده از این محصول افزایش پیدا کند.

لکه‌های شیمیایی: در طول متن به این موضوع اشاره داشتیم که کفپوش های پی وی سی در برابر لکه‌ها مقاوم هستند؛ اما باید متذکر شد که در صورت برخورد پلاستیک به این کفپوش ها، برای مثال برخورد پاشنه کفشی که جنس آن از پلاستیک است با کفپوش و ایجاد خراش، سبب رخ دادن یک واکنش شیمیایی می‌شود که این موضوع بی رنگ شدن یا تغییر رنگ دادن کفپوش را به همراه خواهد داشت.

شرایط نصب کفپوش پی وی سی

موضوع دیگری که باید در رابطه با آن صحبت شود، مربوط به نصب کفپوش می‌شود. در طول متن به این موضوع اشاره داشتیم که نصب این مدل از کفپوش بسیار راحت است و به زیرسازی سنگین نیاز دارد؛ اما همان‌طور که گفته شد، سطح مورد نظر باید مسطح و تمیز باشد که برای چنین هدفی شما به زیرسازی ساده و ابتدایی نیاز خواهید داشت و برای زیرسازی موادی چون سیمان و چسب چوب می‌خواهید. شما می‌توانید با استفاده از این مواد سطح مورد نظر خود را صاف و یکدست سازید و سپس به نصب کفپوش ها بپردازید.

برای نصب کفپوش PVC شما به چسب مخصوص نیاز دارید. به طوری که این چسب باید به مقدار لازم بر روی سطح ریخته شود و سپس کفپوش ها بر روی سطح قرار گیرند. دقت داشته باشید که میزان چسب استفاده شده برای این فرایند، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و اگر شما این موضوع را به خوبی رعایت نکنید، نمی‌توانید به خوبی کفپوش ها را در محیط مورد نظرتان نصب کنید. همچنین توصیه می‌شود این فرایند را در دمای 15 تا 20 درجه که بهترین دما برای نصب به نظر می‌رسد انجام دهید تا مشکلی برای کار شما پیش نیاید. فرایند نصب آسان به نظر می‌رسد، اما اگر فکر می‌کنید از پس چنین موضوعی بر نمی‌آیید، بهتر است از متخصصین این زمینه کمک بگیرید تا روند نصب به بهترین شکل انجام شود و نتیجه خوبی را به دست آورید.

کفپوش طرح چوب

استفاده از کفپوش PVC برای کدام محیط‌ها مناسب است؟

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با کفپوش PVC در اختیارتان قرار گرفت، شاید برای شما سوال پیش آید که امکان استفاده از چنین کفپوشی، برای کدام دست از محیط‌ها مناسب به نظر می‌رسد؟ در رابطه با این سوال باید گفت شما می‌توانید از این مدل کفپوش در بسیاری از محیط‌ها استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

استفاده از پی وی سی در خانه

شما می‌توانید بخش‌های متفاوت منزل خود را با استفاده از کفپوش های پی وی سی بپوشانید. البته در انتخاب مدل‌های این محصول باید دقت کافی را داشته باشید. برای مثال PVC طرح چوب یا لمینت انتخاب مناسبی برای حمام و آشپزخانه نخواهد بود. این موضوع باید برای قسمت‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد تا انتخاب درستی صورت گیرد.

استفاده از پی وی سی در اماکن عمومی

از اقداماتی که توسط صاحبان کسب و کار انجام می‌شود، می‌توان به در نظر گرفتن یک محیط با بهترین دکوراسیون اشاره کرد. این دست از افراد به دنبال راه و روش‌هایی هستند که با کمترین هزینه بهترین دکور را به محیط کار خود ببخشند. از همین جهت شاهد آن هستیم که در چنین محیط‌هایی از کفپوش PVC استفاده شود. علاوه بر محیط‌های اداری، محیط‌های دیگری چون هتل‌ها، کافه‌ها و ... نیز در حال استفاده از پی وی سی هستند؛ چرا که چنین کفپوشی از مقاومت و انعطاف بالایی برخوردار است و شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که بهترین استفاده را از این محصول داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله در رابطه با کفپوش PVC و هر چیز مربوط به آن، اعم از انواع، مزایا و کاربردهایی که دارد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. با این اوصاف شما اکنون می‌توانید بهترین انتخاب‌ها را در این راستا داشته باشید و کفپوش مورد نظر خود را تهیه و استفاده کنید.

منبع : مجله کفپوش گامان تزئین جاوید (https://gamantj.com)

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.