از طرفی ارزش معاملات خرد به بالای ۶‌هزار‌ میلیارد‌تومان رسید. به‌طور کلی در هفته گذشته ۳۰۰میلیارد‌تومان خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمدثابت به‌وقوع پیوسته است که می‌تواند نشانه مساعدی برای رشد بازار باشد و نشان از ورود پول‌های پارک‌شده در این صندوق‌ها و روانه آنها به بازار سرمایه است. بازار به گروه خودرویی در پی اخبار ناشی از رهایی خودروسازان از قیمت‌گذاری دستوری توجه مطلوبی نشان ‌داده‌است.

همچنین گروه خودروسازی سایپا با اعلام ورود به سمت و سوی خودرو‌های تجاری امید را در این گروه از بازار زنده نگه داشته‌است. باید عنوان کرد که درگیر اخبار روزانه‌نشدن و بررسی متغیرهای مستقل کمک بسیاری به سرمایه‌گذاران خواهد کرد و باعث عدم‌وقوع رفتار هیجانی خواهد شد. از طرفی در تحلیل نرخ ارز باید گفت نرخ ارز در کشور تابع نقدینگی است. هرسال طبق آمار بانک‌مرکزی به‌طور میانگین ۲۵‌درصد رشد در نقدینگی اتفاق می‌افتد. با این تفاسیر احتمال می‌رود تا پایان سال‌جاری نقدینگی نزدیک به عدد ۷.۹هزار ‌میلیارد‌تومان برسد. طبق محاسبات انجام‌شده و بررسی تابع نقدینگی، در صورتی‌که تا پایان سال‌جاری نقدینگی به ۷.۹هزار‌ میلیارد‌تومان برسد، ارزش ذاتی دلار افزایش پیدا خواهد کرد. با وجودی که لزوما نرخ دلار در بازار با ارزش ذاتی آن ‌برابر نخواهد بود و به‌طور معمول مقداری کمتر است.

از این‌رو با اندکی تورش در صورتی‌که نرخ اسکناس آمریکایی تا پایان سال‌جاری افزایش محدود تا سطوح بالاتر از سطح کنونی داشته‌باشد، تقویت انتظارات تورمی که بر بازار سرمایه اثرگذار است دور از انتظار نخواهد بود و احتمال افزایش رفتار هیجانی از سوی برخی سرمایه‌گذاران وجود خواهد داشت. از طرفی چنانچه نقدینگی به ۷.۹هزار‌ میلیارد‌تومان برسد در صورتی‌که اتفاق سیاسی و اجتماعی خاصی رخ ندهد، طبق تابع‌درجه به‌دست آمده از رقم شاخص‌کل و نقدینگی احتمال می‌رود شاخص‌کل بتواند به سطوح بالاتر از سطح فعلی‌افزایش داشته‌باشد. برای بازار هفته آینده انتظار می‌رود شاهد بروز عرضه‌ها و تزریق هیجان در سطح بازار باشیم، با این‌وجود محدوده ۲‌میلیون و ۱۰۰‌هزار‌واحدی شاخص‌کل محدوده مهمی است، از این‌رو باید منتظر ماند و دید روند کلی بازار و نماگر‌های اصلی بازار به چه صورتی خواهند بود.

این روز‌ها با افزایش ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک شاهد افزایش قیمت طلا نیز بودیم. این فلز گرانبها که می‌تواند به‌عنوان سپر تورمی در‌برابر انواع ریسک‌ها تلقی شود؛ اما قیمت طلا نیز تابع نقدینگی خواهد بود. از طرفی بر روی قیمت طلای داخلی عواملی در کنار نرخ ارز نیز تاثیرمی گذارند. اونس طلا که عامل مهمی تعیین قیمت این فلز زرد رنگ است با افزایش تورم آمریکا و احتمال در پیش گرفتن سیاست انقباضی فدرال‌رزرو و تقویت شاخص دلار اونس جهانی طلا اصلاح قیمت در پیش بگیرد.