این فرآیند تاجایی ادامه پیدا کرد که طلا در مه ۲۰۲۳ به بالای ۲‌هزار دلار راه پیدا کرد، اما زمانی نگذشت که فلز زرد نتوانست حمایت خود را در کانال مذکور حفظ کند و در مسیر نزولی قرار گرفت؛ زیرا فدرال‌رزرو ‌بار دیگر بر تمدید سیاست‌های انقباضی تاکید کرد.  همزمان با تشدید بهره سیاستی، شاخص دلار واکنش مثبت خود را با مقاومت در کانال سه رقمی نشان داد. در این میان دلار جهانی که برخلاف بازارهای جهانی از جمله طلا و رمزارزها در حرکت است، برای چندمین‌بار در یک‌سال اخیر طلا را قربانی خود کرد. این روند در معاملات کریپتو نیز قابل‌مشاهده است.

وضعیت بازار کریپتو در اوایل سال‌جاری نشان می‌دهد که دو رمزارز مهم در سطح جهان از جمله بیت‌کوین و اتریوم با اثر محرک‌هایی که در مطالب بالا توضیح داده شده‌است در مسیر نزولی قرار داشتند. آمارها نشان می‌دهد که لیدر بازارهای ریسکی، سال‌۲۰۲۲ را با قیمت ۱۶‌هزار و ۷۰۰ دلار به پایان رساند و با روند کاهشی تورم و همچنین وقایع اقتصادی دیگر از جمله درخواست شرکت بلک‌راک درخصوص ایجاد صندوق بورسی برای بیت‌کوین سبب شد تا این دارایی از آغاز سال‌جدید تاکنون با رشد بالای ۸۰‌درصدی مواجه شود و اندکی از زیان‌های خود را در سال‌گذشته جبران کند. در این بحبوحه شیب صعودی بیت‌کوین به اتریوم نیز سرایت کرد و سبب شد تا دومین رمزارز مهم جهانی نیز در نیمه اول سال‌جاری با رشد ۶۹‌درصدی روبه‌رو شود.  

ارزش کل بازار کریپتو نیز از آغاز سال ‌تاکنون شاهد رشد چشمگیری بوده و با رشد ۶۱‌درصدی خود اکنون به سطح ۲/ ۱‌هزار‌میلیارد دلاری رسیده است. ذکر این نکته ضروری است که در بازار رمزارزها به‌جز سیاست‌های کلان آمریکا، اقدامات مدیرعامل شرکت بلک‌راک در ماه اخیر نیز در روند صعودی بیت‌کوین اثرگذار بوده‌است، اما باید گفت که مطالب فوق مربوط به قبل از انتشار داده‌های تورمی ایالات‌متحده است، اما با انتشار گزارش اداره آمار کار ایالات‌متحده مبنی‌بر نزول تورم به سطح ۳‌درصدی و فاصله یک‌درصدی آن با تورم هدف‌گذاری‌شده از سوی فدرال‌رزرو، روند قیمتی بازارهای طلا، کریپتو، سهام و... دستخوش تغییر شد و پیش‌بینی‌ها را در نیمه دوم سال ‌تغییر داد.  طبق گزارش اخیر این نهاد، تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست مزایای بیکاری داشتند در هفته منتهی به ۱۵ژوئیه ۹هزار مورد کاهش یافت و به ۲۲۸هزار نفر رسید.

در پی این امر برخی از افراد صاحب‌نظر در این حوزه اعلام کردند که انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌‌‌متحده پس از حذف افزایش نرخ در ماه ژوئن، چهارشنبه آینده افزایش نرخ‌ها را از سر بگیرد؛ زیرا بازار کار ظرفیت پذیرش نرخ‌های بالاتر را خواهد داشت. قابل ذکر است که با فرض اتخاذ سیاست‌های انقباضی در ماه آتی، فدرال‌رزرو به پایان عملیات ضدتورمی خود خواهد رسید و بازارها مطابق با مطالب فوق مسیر خود را ادامه خواهند داد. برای درک بهتر این موضوع باشگاه اقتصاددانان در تلاش است تا در این گزارش از پیش‌بینی‌های جدید بازارها رونمایی کند.