با این مقدمه مختصر شاهد هستیم که جامعه ایران سال‌هاست که با چالش تحریم‌های اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، غذایی و غیره... مواجه است. در این میان، بسیاری از بخش‌های تولیدی با مشکل جدی روبه‌رو شدند؛ اما تعدادی هم توانسته‌اند از تهدیدها و چالش‌ها، فرصت‌های چشمگیری برای رشد و خودکفایی ایجاد کنند. نمونه این بخش‌های موفق، سازمان اقتصادی کوثر است که مسیر رشد و توسعه اقتصادی را برای خود و ۳۷شرکت تابعه خویش هموار کند.هدف این بازارگاه، درمرحله نخست، خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران تهران است تا برخی کالاهای فروشگاهی و مصرفی را مستقیم از کارخانه به خانه ایشان ارسال کند.در این بازار تازه‌تاسیس، دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر را الگو و نمونه بارز کارهای جهادی در کشور دانست و گفت: بنیاد شهید ایده و امانت ماندگار حضرت امام‌خمینی(ره) است و امروزه سازمان اقتصادی کوثر میراث‌دار و امانتدار این ایده ماندگار است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به نام‌گذاری ۲۲اسفند به نام شهدا افزود: افتتاح بازاری که منفعت آن مستقیم به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران می‌رسد بسیار مبارک است و شایسته است که نمونه‌های این بازار در شهرهای دیگر نیز راه‌اندازی شود. او روحیه جهادی مدیران عامل سازمان اقتصادی کوثر و کشت و صنعت شریف‌آباد را عامل مهمی در موفقیت‌های اقتصادی توصیف کرد و گفت: اینکه کالا و خدمات را مستقیم از کارخانه به خانه شهدا و ایثارگران می‌رسانید، بسیار ارزشمند و عامل تکریم این خانواده‌ها در سطح جامعه است. قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان سخنانش از تلاش و تشریک مساعی مدیران سازمان اقتصادی کوثر و مدیران عامل شرکت‌های تابعه این سازمان در جهت حمایت و خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران قدردانی کرد.

در ادامه، ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، خبر تکرار عملیاتی شدن «اقتصاد رهنما» را اعلام کرد و گفت: با افتتاح نخستین بارانداز تامین کالای سامانه بامک، اقتصاد رهنما در واقع بار دیگر کلید خورد و عملیاتی شد. این مدیر اقتصادی با اشاره به تقارن مبارک راه‌اندازی این بازار با روز شهدا افزود: اقتصاد رهنما شامل پنج بخش رفاه، هوشمندسازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی است. او تصریح کرد: جامعه هدف سامانه بامک شامل صدهزار خانواده شهید و ایثارگر است که در مرحله اول به صورت آزمایشی ۵۰۰۰کارت و کیف پول الکترونیکی را میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران توزیع می‌کند. فخاری ادامه داد: خانواده‌هایی که کارت الکترونیکی را دریافت کرده‌اند از فردا سه‌شنبه ۲۳اسفند می‌توانند اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنند.

مبلغ شارژ کارت‌ها در ابتدا حداقل ۵۰۰هزار تومان و حداکثر یک‌میلیون تومان است. قیمت کالاهای موجود در بامک نیز برابر با قیمت کارخانه است که خانواده‌ها با سفارش اقلام مورد نیاز خود، کالای خریداری‌شده را می‌توانند در خانه خویش تحویل بگیرند. در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد، این مجموعه تولیدی را در زمره یکصد شرکت کشت و صنعت برتر جهان و در زمره تراز جهانی برشمرد. غلامی افزود: با حمایت سازمان اقتصادی کوثر، امروزه شاهد این هستیم که کشت و صنعت شریف‌آباد یکی از برترین شرکت‌های تولیدی و سودآور کشور شده است. این فعال اقتصادی ادامه داد: توجه به پنج محور اصلی اقتصاد رهنما یعنی رفاه، هوشمندسازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی باعث شده است کشت و صنعت شریف آباد مسیر رشد و توسعه اقتصادی را با موفقیت طی کند.