۳۰۰ درصدی درآمد گمرک استان یزد افزایش یافت

محمدقاسم پور در این خصوص در جمع خبرنگاران استان گفت : درآمد گمرک استان یزد از ابتدای سالجاری تاکنون، بالغ بر ۸ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲هزار و یکصد میلیارد ریال بوده تقریبا رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با احتساب ارزش صادراتی شش ماهه نخست امسال به میزان ۲۲۷ میلیون دلار در مقایسه با مجموع ارزش اقلام وارداتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلاری شاهد تراز تجاری مثبت در گمرکات استان یزد به میزان ۷۷ میلیون دلار هستیم.

سرپرست گمرک استان یزد خاطرنشان کرد : صادرات استان در شش ماهه نخست امسال با ارزش ۲۲۷ میلیون دلار درقالب ۲۲ هزارو ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بستر سامانه جامع امور گمرکی از یک دهه تاکنون ارتقا یافته است و امکان تعامل با سازمان‌های صدور مجوز را فراهم کرده و ذینفعان در هرجای کشور می توانند بدون مراجعه به گمرک از درگاه این سامانه نسبت به اظهار کالا اقدام کنندو همه مجوز‌ها از درگاه این سامانه بر روی اظهارنامه بارگزاری شود که موجب رشد صادرات و تسریع در امر صادرات می‌شود.

قاسم پور در پایان به تسهیلات گمرک در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: ارزیابی کالا در محل، حمل یکسره کالا و اجتناب از تخلیه و بارگیری کالای صادراتی، اجتناب از ارسال مجدد کالا‌های صادراتی برای تعیین ماهیت از جمله تسهیلات گمرک در حوزه صادرات است.