رشد 500 درصدی فروش در ۳ ماهه اول سال مالی پیش روی

این مجمع که به ریاست آقاى مهندس جواد عرفانیان و نظارت آقایان ابراهیم خلیلی و امیر حسین شعبانی برگزار شد علاوه بر تصویب صورت‌هاى مالى با توجه به گزارش عملکرد مدیرعامل، شرکت شاخص اندیشان به عنوان بازرس قانونی شرکت برای دوره مالی ۱۴۰۰ انتخاب و همچنین روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار برای درج آگهی‌های شرکت انتخاب شدند. 

با نظر هیات رئیسه مجمع و به اتفاق آرای حاضران در جلسه، سود سال مالی 1399 به عنوان سود انباشته در نظر گرفته شد و تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود به سال مالی 1400 موکول شد.

در این مجمع همچنین اعضای هیات مدیره شرکت برای دو سال آینده به رای گذاشته شد و اعضای هیات مدیره شامل آقای ابراهیم خلیلی، شرکت سپهر کابل ایرانیان، آقای فرهاد امامی جید، شرکت مهندسی و بازرگانی نیرو رامشیر، شرکت کالا تجهیز پویا انتخاب شدند.

در این جلسه مهندس جواد عرفانیان، از سهامداران مدیریتی شرکت کابلسازی ایران از رشد 500 درصدی در سه ماه ابتدایی سال مالی 1400 نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته خبر داد و گفت: همان طور که در گزارشات مجمع ارائه شد، ‌روند شرکت در سال مالی جاری بسیار مثبت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و احتمال به نتیجه رسیدن برجام پیش بینی می‌شود که پروژه های معلق ، راه اندازی و طرح های توسعه جدید در کشور تعریف شود. ‌هیات مدیره و سهامداران شرکت کارخانجات کابلسازی ایران تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا حداکثر استفاده را از این موقعیت برای شکوفایی تولید در این شرکت داشته باشد.

با توجه به فعالیت و پیش بینی سود دهی بالایی که در سال مالی 1400 خواهیم داشت،‌فعالیت بایکا در تولید،‌تجارت داخلی و صادرات باید به نحو بهتری انجام شود و به سمت اهداف بالاتری از قبیل ارتقای جایگاه سهام «بایکا» به بازارهای اصلی فرابورس و بورس خواهد بود. البته این مهم نیازمند همکاری و همراهی سازمان بورس نیز خواهد بود.

عرفانیان درباره برنامه  توسعه کارخانه گفت: طرح های توسعه در حال اجرا است و بخشی از تجهیزات جدید را نصب کرده‌ایم. همچنین آزمایشگاه فشار قوی تا سطح ولتاژ تست کابل های ۲۳۰ کیلو ولت را نصب کرده‌ایم و می‌توانیم علاوه بر اینکه کابل‌های فشار قوی تولیدی خودمان را در آنجا تست کنیم. این آزمایشگاه نیز به عنوان آزمایشگاه مرجع برای خدمات رسانی به صنایع ملی و شرکت های برقی خصوصا در جنوب کشور که بزرگترین پروژه های ملی در این مناطق است نیز استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت نیز همکاری خوبی با دانشگاه ها و خصوصا دانشگاه شیراز دارد ، ارتقای کیفی و کمی تولیدات شرکت شامل خطوط کابل فیبر نوری،‌ کابل‌های مخابراتی،‌ ابزار دقیق و کابل‌های تخصصی از جمله کابل‌های ضد مواد شیمیایی  و ضد گاز و آتش مناسب برای پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی همواره مد نظر میباشد.

عقد قراردادهای متعدد در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی کشور

در ادامه جلسه محمد علیمرادی، مدیر عامل شرکت کارخانجات کابلسازی ایران ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 99 به سوالات سهامداران پاسخ داد و گفت: از ابتدای سال مالی 1400 (از مورخ 1/ 10/ 1399 تا کنون) موفق شدیم در بیشتر پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی حضور داشته باشیم و تعداد زیادی در این زمینه قرارداد همکاری داریم.

وی افزود: علاوه بر آن،  پروژه ها یی نظیر پروژه صادراتی عتبات عالیات برای شهر نجف به ارزش 12 میلیارد تومان، پروژه انتقال نفت جاسک-گوره با شرکت پایندان به مبلغ 55 میلیارد تومان شامل تولید کابل های ابزار دقیق،‌ قدرت و فشار قوی ، پروژه  توسعه پلیمر پادجم به ارزش نزدیک به 10 میلیارد تومان ‌و پروژه شرکت پتروشیمی جم برای تولید کابل های مسلح سربی به ارزش 7 میلیارد تومان را شامل میشوند. همچنین چند قرارداد همکاری با مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا داریم که در حال اجرا هستیم.پروژه های تخصصی کابل فیبر نوری، دیتا و مخابراتی در سطح گسترده برای شرکت مخابرات، توسعه ارتباطات و انتقال اطلاعات در اکثر پروژه های ملی و مهم نیز جاری است.  علیمرادی در ادامه گفت: پیش بینی ما این است که امسال حدود 150 میلیارد تومان فروش داشته باشیم که نسبت به سال گذشته حدود 3 تا 3.5 برابر افزایش خواهد داشت. 

در این جلسه ابراهیم خلیلی،‌ عضو هیات مدیره این شرکت گفت: انتقال تجهیزات تولید کارخانه تهران به شیراز هنوز به طور کامل تجهیز و راه اندازی نشده است. خط تولید کابل‌های فشار متوسط و قوی را در حال نصب هستیم. این خط ساخت شرکت تروستر آلمان بوده و جزو خطوط معتبر دنیا محسوب می‌شود. برای نصب این خط باید سازه احداث کنیم که قرارداد احداث آن با پیمانکار منعقد شده است.

پیام هیات مدیره

طی سالیان اخیر پیش بینی بسیاری از متغیرها از جمله میزان تولید و فروش، تامین نقدینگی لازم، تورم و وضعیت آتی ، تحریم های بین المللی و نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر شرایط تامین مواد اولیه خارج ازحیطه اختیارات ما بوده است. مدیریت اجرایی شرکت و هیات مدیره با غلبه بر همه موانع و رکود سال گذشته و با توجه به نیاز حیاتی کشور به کابل های تخصصی ساخت بایکا  خصوصا کابل فیبر نوری، کابل های تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی امیدوار است که به سمت رونق تولید هر چه بیشتر پیش رفته و طرح های عمرانی با سرعت بیشتری اجرا شوند تا با اخذ سفارشات عمده و بزرگ از ظرفیت کامل تولید، نهایت بهره برداری به عمل آید. خوشبختانه با فعالیت خوب مجموعه بایکا در سه ماه اول سال مالی 1400 سفارشات مناسب و خوبی اخذ شده است. همچنین هیات مدیره بر خود لازم می‌داند که از همراهی کلیه سهامداران خوب و صبور بایکا و زحمات مدیران و پرسنل شرکت که در این شرایط با همراهی و تلاش باعث حفظ موقعیت بالای بایکا شده اند، قدردانی و سپاسگزاری نماید.