براساس نمودار ارائه‌شده در خبرگزاری مهر از گزارش سازمان جهانی گردشگری، چینی‌ها با ۳/ ۲۷۷میلیارد دلار هزینه، ولخرج‌ترین توریست‌های دنیا و بعد از آن آمریکا با اختلاف زیاد با ۲/ ۱۴۴ میلیارد دلار در رده دوم و آلمان ۲/ ۹۴میلیارد دلار، انگلیس با ۸/ ۷۵ میلیارد دلار، فرانسه با ۹/ ۴۷میلیارد دلار، استرالیا با۸/ ۳۶ میلیارد دلار، روسیه با ۵/ ۳۴میلیارد دلار، کانادا با ۳/ ۳۳ میلیارد دلار، کره‌جنوبی ۳۲میلیارد دلار و ایتالیا با ۱/ ۳۰میلیارد دلار جزو ۱۰کشور ولخرج دنیا هستند. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، اروپا با ورود ۷۱۳میلیون نفر و رشد ۶ درصدی بیشترین ورودی گردشگران را داشته است و خاورمیانه با ۶۰ میلیون نفر و رشد ۴ درصدی کمترین ورودی را دارد. آسیا و اقیانوسیه با ورود ۳۴۵ میلیون نفر و رشد ۶ درصدی، آمریکا با ورود ۲۱۷ میلیون نفر و ۳ درصد رشد که چندان جالب توجه به‌نظر نمی‌رسد و آفریقا با ورود ۶۷میلیون نفر و ۷ درصد رشد در رده‌های دوم تا چهارم این آمار قرار گرفتند.

 براساس این آمار بیشترین گردشگران در قاره اروپا به کشورهای مدیترانه‌ای اروپای جنوبی سفر کرده‌اند که رشدی ۸درصدی داشته و بعد از آن اروپای مرکزی و شرقی و اروپای غربی با ۶ درصد رشد و اروپای شمالی با یک درصد رشد مقصد سفر گردشگران در تورهای اروپایی است. در قاره آسیا و اقیانوسیه، جنوب شرقی آسیا با ۸ درصد رشد بیشترین ورودی، شمال شرقی آسیا با ۶ درصد رشد، جنوب آسیا با ۵ درصد رشد و اقیانوسیه با ۳ درصد رشد کمترین ورودی را داشته است. در قاره آمریکا، آمریکای شمالی با رشد ۵درصدی در رتبه اول قرار دارد آمریکای جنوبی با یک درصد رشد و کارائیب و آمریکای مرکزی با رشد منفی ۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.  شمال آفریقا رشدی ۱۰ درصدی و جنوب صحرای آفریقا ۵ درصد رشد داشته و خاورمیانه با ۴ درصد رشد مقصد سفر گردشگران جهان بوده است. براساس این آمار، گردشگران علاقه‌مند به سفر در قاره خود هستند و از هر ۵ گردشگر ۴ نفر در قاره خود سفر کرده‌اند.

براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، درآمد حاصل از گردشگری جهان در سال ۲۰۱۸، در قاره اروپا ۵۷۱ میلیار دلار با رشدی ۵ درصدی بوده است که در صدر این رده بندی قرار دارد و بعد از آن قاره آسیا و اقیانوسیه با ۴۳۳ میلیارد دلار درآمد و ۷درصد رشد، بر طبق آمار درآمد حاصل از گردشگری در قاره آمریکا تغییری نداشته و آمریکا با ۳۳۳ میلیارد دلار درآمد و بدون رشد، آفریقا با ۳۸ میلیارد دلار درآمد و یک درصد رشد و خاورمیانه با ۷۳ میلیارد دلار درآمد و سه درصد رشد در رده‌های بعدی این آمار قرار گرفته‌اند.