او البته با انتقاد از باز نبودن تمام موزه‌ها تا ساعت ۲۲ گفت: «متاسفانه این اقدام مبارک در شهر تهران تنها در موزه‌های زیرمجموعه سازمان میراث‌فرهنگی انجام شده است. خانه موزه‌های زیرمجموعه شهرداری تهران نیز تا ساعت ۲۲ پذیرای شهروندان بوده‌اند؛ اما موزه‌های مربوط به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها اعم از موزه گمرک، سکه، ارتباطات، صنعتی و... که بنده شخصا به آنها مراجعه کردم اجازه بازدید به شهروندان را تا این ساعت نمی‌دادند.» نظری با بیان اینکه عدم مدیریت واحد و قوانین یکسان برای نظارت بر موزه‌ها و قواعد ناهمسان از جمله روز و ساعت بازدیدها از موزه‌ها، باعث شد بسیاری از موزه‌های شهر تهران میزبان شهروندان نباشند، گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی باید در راستای مدیریت واحد موزه‌ها اقدام جدی داشته‌باشد؛ چرا که با افزایش ساعت بازدید و رایگان شدن موزه‌ها مخاطبان زیادی به سمت موزه‌ها جذب می‌شوند و چه بهتر است که از این ظرفیت استفاده کرد.»

وی تصریح کرد: «شخصا روز جمعه برای بازدید از برج طغرل در شهر ری مراجعه کردم؛ اما اعلام شد که پس از ساعت ۱۷ این مجموعه تعطیل است و مردم هم با درهای بسته مواجه شدند. احتمالا این شرایط در سایر اماکن تاریخی هم مشاهده می‌شود.»  عضو شورای شهر تهران با تاکید به وضعیت نامناسب آرامگاه لطفعلی‌خان‌زند در امامزاده زید در بازار نیز گفت: «متاسفانه در سال‌های گذشته این مقبره مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و حتی در مقاطعی انبار سنگ و انبار فرش امامزاده بوده؛ این در حالی است که لطفعلی‌خان‌زند از پادشاهان خوشنام است و بی‌توجهی به مقبره او بی‌توجهی به میراث ارزشمند تهران است.» به گفته نظری، تولیت امامزاده زید بر عهده سازمان اوقاف است و انتظار می‌رود شهرداری تهران گزارشی دقیق درارتباط با وضعیت فعلی این منطقه، طرح‌های مرمت و توسعه امامزاده ونقش این مقبره در این طرح‌ها را تهیه کند و با هماهنگی شهرداری، سازمان اوقاف و سازمان میراث‌فرهنگی اقدامی عاجل در راستای احیای این میراث صورت گیرد.

او درباره گورستان تاریخی ظهیرالاسلام نیز تذکر داد و گفت: «این گورستان درسال ۷۷ به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیریت آن به دست پایگاه بسیج امامزاده صالح است و متاسفانه در حال حاضر نظارت مشخصی از سوی سازمان میراث و گردشگری بر آن صورت نمی‌گیرد. ورود به آن در اکثر مواقع ممنوع است و حتی بازدیدکنندگان این گورستان در همان ساعت محدود بازدید هم با موارد عجیبی روبه‌رو می‌شوند که بیشتر شبیه شیوه عربستان است که ساعت بازدید بانوان از آقایان مجزا است و فقط روزهای پنج‌شنبه در ساعات محدود و جداگانه امکان بازدید برای شهروندان وجود دارد. این در حالی است که این آرامستان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. به همین دلیل از سازمان میراث‌فرهنگی خواسته می‌شود هر چه سریع‌تر به‌صورت جدی به این مهم ورود کند.»