علی‌اصغر مونسان در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه افزود: «این نمایشگاه غنای بسیار خوبی دارد و آثاری که به‌نمایش درآمده، بیانگر قدمتی ۱۵۰۰ ساله است. اشیای فرهنگی ایران که در کره پیدا شده است، نشان می‌دهد مردم دو کشور با وجود فاصله بسیار زیاد جغرافیایی، تبادلات فرهنگی خوبی با هم داشته‌اند. امیدوار هستیم همچنین با نمایشگاهی که در کره برگزار خواهد شد، دو ملت بتوانند نقاط مشترک همدیگر را بهتر شناسایی کنند و این امر، موجب نزدیک شدن آنها به‌هم شود. وقتی دو ملت به‌هم نزدیک شوند، روابط خوب دو دولت نیز گسترش پیدا خواهد کرد.»

در این مراسم سفیر کره‌جنوبی در ایران نیز با مقایسه تاریخ تمدن ایرانی و فرهنگ و تمدن کره‌جنوبی، نمایش آثار باستانی کره‌جنوبی در موزه ملی ایران را نوعی خوشامد‌گویی از مردم کره‌جنوبی به مردم ایران دانست که از دوستان صمیمی خود استقبال می‌کنند. کیم‌هونگ‌سو با اشاره به اینکه در دو هفته‌ آینده بخشی از صنایع‌دستی و آثار فلزی ایران برای نمایش در نمایشگاهی به کره‌جنوبی می‌روند، افزود: «این فعالیت‌ها و همکاری‌ها بین ملت ایران و کره‌جنوبی ایجاد کننده نزدیکی سیاسی و فرهنگی خواهد بود.»

همچنین یوبیانگ هه، مدیر موزه ملی کیانگ‌جو، اظهار کرد: «این نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۲۰۱۶ بین موزه ملی ایران و موزه ملی کره منعقد شده بود، برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۱۴۴ شیء از آثار تمدن سیلا به‌نمایش درآمده است که فرصت خوبی برای معرفی این فرهنگ و تبادل اطلاعات بین ایران و کره است.» نمایشگاه «سیلا و پارس: یک خاطره مشترک» از روز گذشته آغاز و تا ۲۴ آذرماه در محل موزه ملی ایران ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه آثار کشف شده از شهر تاریخی «کیانگ‌جو» به نمایش گذاشته می‌شود که قدمت آنها به قرن‌های چهارم تا نهم میلادی بازمی‌گردد.