عزیزی، مدیر گروه شناورهای بزرگ مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اقدامات این شرکت در عملیات نجات ناو سهند گفت: از لحظه اول اعلام حادثه، تیم ایمنی ایزوایکو وارد عملیات نجات شد و به کمک افرادی که داخل شناور بودند، شتافت.

وی گفت: با تقسیم کار از سوی امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سلمان ضربی مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره ایزوایکو، تمام پشتیبانی و مسائل لجستیکی و توان فنی و تجهیزات ایزوایکو دراختیار نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: درتمام مراحل این عملیات، مدیرعامل ایزوایکو با ارائه مشاوره‌های فنی به تکنسین‌ها و مهندسان ایزوایکو و نیروی دریایی ارتش نقش پررنگی در این موفقیت داشت.

وی در ادامه به استفاده از لاین هوای فشرده با استفاده از دو دستگاه کمپرسور با ۷۰۰ مترمکعب درساعت دبی خروجی ازسوی ایزوایکو اشاره کرد که عملیات هوارسانی را به سیم‌های غواصی برعهده داشت که نقش حیاتی در راه‌اندازی لیفتینگ بگ‌ها داشت و اگر این امکانات نبود آنها مجبور بودند از کمپرسورهای سیار بسیاری استفاده کنند که باعث کندی پیشرفت عملیات و بروز چالش‌های جدی می‌شد. عزیزی با اشاره به رضایت کامل فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اقدامات برجسته ایزوایکو اظهار کرد: امیرایرانی و امیر مقدم، در این زمینه تاکید کردند؛ نیروهای ایزوایکو از نفرات نداجا پرتلاش‌تر و جدی‌تر پای کار بودند و اگر این حمایت‌ها، همکاری‌ها و همدلی‌ها از طرف تیم ایزوایکو انجام نمی‌شد، قطعا برای نجات این شناور دچارمشکل جدی بودیم.