وی افزود: طبق طرح‌‌‌های تفصیلی و جامع در شهر گرگان ۴۳ هکتار فضای آموزشی وجود دارد که حدود دو برابر آن (حدود ۸۵ هکتار) کمبود فضای آموزشی داریم و باید برای آن چاره‌‌‌ای اندیشیده شود. شناسایی مدارس هدف در طرح شهید عجمیان، احصای نیازمندی‌‌‌های مدارس، تقسیم کار، تامین اعتبار و همکاری دستگاه‌‌‌ها از دیگر موضوعاتی بود که رئیس شورای شهر گرگان به‌‌‌منظور اجرا و تحقق اهداف طرح شهید عجمیان مطرح کرد.

مهران کاظم‌‌‌نژاد، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد: محلات و مناطق محروم و کم‌‌‌برخوردار تنها با انجام آسفالت و اقدامات عمرانی، آباد نمی‌شود بلکه باید برای ایجاد زیرساخت‌‌‌های فرهنگی نیز هزینه شود. وی افزود: توجه به آموزش و پرورش و همچنین به انجام رساندن طرح‌‌‌های عمرانی در محلات می‌تواند یاری‌‌‌گر ما در امر محرومیت‌‌‌زدایی باشد. کاظم‌‌‌نژاد گفت: بیشتر طرح‌‌‌های عمرانی در شهر به‌‌‌گونه‌‌‌ای طراحی شده که شهروندان نیز بتوانند در اجرای آن مشارکت داشته باشند. ضمن اینکه در کنار همکاری دستگاه‌‌‌ها در اجرای طرح شهید عجمیان (مرمت و شاداب‌‌‌سازی مدارس) باید مدیریت هزینه نیز لحاظ شود.

محمدرضا عجم، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خانواده شورای شهر گرگان نیز در این نشست با بیان اینکه نقش معلم تنها در کلاس نیست بلکه در خانواده و اجتماع نیز باید فرصت نقش‌‌‌آفرینی آنان را فراهم کرد، گفت: آخرین پژوهش‌‌‌های میدانی ما نشان می‌دهد که ۳۷.۵‌درصد از مساحت شهر گرگان دچار محرومیت بوده و این محرومیت در حال افزایش است و مدیریت شهری به همراه سایر دستگاه‌‌‌ها و مجموعه‌‌‌ها باید همه تلاش خود را معطوف به امر محرومیت‌‌‌زدایی کنند. وی با بیان اینکه در جنوب شهر گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم، افزود: برای رفع این مشکلات باید نهضت ساخت و تجهیز مدارس را دنبال کنیم و در کنار همه اینها، شهرداری و شورای شهر نیز باید به کمک مدیریت اجتماعی بیایند. برای همین شهرداری گرگان در لایحه بودجه ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌‌‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای محرومیت‌‌‌زدایی درنظر گرفته است.