ثبت‌‌‌جهانی «هگمتانه» در سال آینده انجام می‌شود

وی با بیان اینکه در هفته گردشگری شاهد جشنواره‌های مختلفی در رابطه با جشن شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی بودیم، افزود: در برنامه داریم که در طول سال جشنواره‌های مختلفی را در استان برگزار کنیم و جشنواره‌‌‌ها صرفا جشنواره‌‌‌های برداشت محصولات کشاورزی نیست. معصوم‌‌‌علیزاده خاطرنشان کرد: تلاش ما معرفی داشته‌‌‌های هر شهرستان با برگزاری جشنواره‌‌‌ها و تزریق شور و نشاط بین مردم و جذب گردشگران و تحول اقتصادی در هر منطقه است. وی با بیان اینکه کاروانسراهای ایران، بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران بود که چندی پیش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیدند و دو کاروانسرای فرسفج و تاج‌‌‌آباد استان همدان هم جزو این آثار بود، ادامه داد: به طور قطع با چنین اتفاقات خوبی استان همدان می‌تواند یکی از پایه‌‌‌ها و مقاصد اصلی گردشگران باشد.

معصوم‌‌‌علیزاده با بیان اینکه گردشگری برای گردشگران علاوه بر آموزش دارای جذابیت و خاطره‌‌‌سازی است، خاطرنشان کرد: دو شهر لالجین و ملایر در برندهای مختلف مبل منبت و انگور و سفال کمک‌کننده به گزارش و توسعه گردشگری استان همدان هستند و با برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌هایی که شورا و شهرداران این دو شهر انجام می‌دهند با سفر گردشگران به استان همدان به طور قطع به این دو شهر جهانی نیز سفر خواهند داشت. معصوم‌‌‌علیزاده در ادامه با اشاره به گردشگری خلاق و ضرورت توسعه این نوع از گردشگری گفت: در بحث گردشگری خلاق گردشگران به دنبال آن هستند که از جایی که بازدید دارند آن را تجربه کنند که از جمله آن‌‌‌ می‌توان به بحث برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی و خلاق نقش موثری در معرفی، جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری و اقتصاد دارد، تصریح کرد: بحث گردشگری کشاورزی می‌تواند در تمام شهرستان‌‌‌ها و روستاهای آن اتفاق بیفتد. معصوم‌‌‌علیزاده با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری کشاورزی دارد، افزود: از سال آینده با برنامه‌ریزی‌‌‌های انجام شده، جشنواره هلو شهر پالیز نیز در حوزه گردشگری در شهر پالیز شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد و این جشنواره‌‌‌ها ظرفیت خوبی برای تحول اقتصادی و جذب گردشگران در منطقه خواهد بود.