افزون بر۶‌هزار گردشگر خارجی به خوزستان سفر کردند

عامری‌‌‌نسب با اشاره به اینکه خوزستان مقصد گردشگران سلامت از کشورهای حوزه خلیج فارس است اظهار کرد: واسطه‌‌‌های غیرقانونی برای جذب گردشگر، کمبود بسته‌‌‌های تبلیغاتی گردشگری برای معرفی به کارگزاران، کمبود نیروهای تخصصی آموزش‌دیده و نبود دهکده‌‌‌های گردشگری سلامت از چالش‌‌‌های حوزه توریسم سلامت است. وی با بیان اینکه توریسم‌درمانی یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری است گفت: سالانه گردشگران بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران سفر می‌کنند که علاوه بر ارزآوری در حوزه گردشگری سلامت سبب ظرفیت‌‌‌های مطلوبی نیز می‌‌‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی خوزستان ارائه خدمات پزشکی بالاتر از تعرفه مصوب را از دیگر مشکلات گردشگری سلامت برشمرد و افزود: همکاری نکردن برخی بیمارستان‌‌‌های دارای واحد IPD (بخش بیماران بین‌المللی) برای انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند «ب» نیز چالشی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد. وی به کمبود اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل طرح‌‌‌های گردشگری سلامت مانند چشمه‌‌‌های آب‌درمانی اشاره کرد و گفت: همچنین با همکاری‌‌‌های بین‌بخشی به منظور معرفی ظرفیت‌‌‌های موجود حوزه گردشگری سلامت استان باید برنامه‌ریزی کاربردی انجام داد. عامری‌‌‌نسب در ادامه با اشاره به پیگیری طرح مطالعاتی تشکیل دبیرخانه گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس در خوزستان با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی گفت: همجواری این استان با کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌فارس و اشتراکات فرهنگی و زبانی، ظرفیت مناسبی در زمینه‌‌‌های گردشگری ایجاد کرده است.

وی افزود: توسعه گردشگری خوزستان و معرفی تنوع جاذبه‌‌‌های آن به ساکنان کشورهای حوزه‌‌‌ خلیج فارس و همچنین تقویت دیپلماسی گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس از اهداف ایجاد این دبیرخانه است. وی گفت: وجود فرودگاه‌‌‌های بین‌المللی درخوزستان، خطوط ریلی، راه‌های زمینی و همچنین ظرفیت گردشگری آبی در بنادر خرمشهر، آبادان، شادگان، هندیجان و ماهشهر، ظرفیت گردشگری روستایی و عشایری، تنوع صنایع‌‌‌دستی و آثار تاریخی ارزشمند و باستانی از شاخصه‌‌‌هایی است که می‌تواند زمینه همکاری در صنعت توریسم بین این کشورها با ایران را  فراهم کند.