نمایشگاه مشهد به درگاه جذب سرمایه‌گذار تبدیل می‌شود

شهردار مشهد ادامه داد: معتقدیم یکی از راه‌‌‌های کمک به اقتصاد شهر مشهد و کشور جذب سرمایه‌گذار است و در این راستا تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت؛ البته این را می‌‌‌دانیم که مشکلاتی در مسیر سرمایه‌گذاری در مشهد و سایر شهرها وجود دارد که درصدد هستیم این مشکلات را برطرف کنیم.  وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که در این دوره بر آن تاکید داریم سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر رفاقت و شراکت با سرمایه‌گذاران داخلی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون هم به دور از شعار از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌‌‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در مشهد حضوری فعال داشته باشند، افزود: در پی این هستیم تا تغییراتی را نیز در سیاست‌‌‌های اقتصادی شهرداری انجام دهیم. شهردار اظهار کرد: مشهد هرساله پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر است که از این تعداد حدود ۱۰‌درصد آن خارجی هستند؛ این درحالی است که مشهد ۵/ ۳ میلیون جمعیت ساکن دارد که این ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. قلندرشریف با اشاره به اینکه به این منظور باید برنامه‌‌‌ریزی و توجه ویژه‌‌‌ای به جذب سرمایه‌گذاری در‌ کلان‌شهر مشهد داشته باشیم، افزود: از مدیرعامل نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی مشهد نیز خواسته‌‌‌ایم تا در حوزه برگزاری نمایشگاه‌‌‌های دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف فعالیت داشته باشند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اکنون با حمایت‌‌‌های دستگاه‌‌‌های ذی‌ربط قرار است نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی مشهد به نمایندگی از ایران نمایشگاهی را در بیروت برگزار کند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های دستاوردهای ایران خواهد بود که از فعالان اقتصادی و تجار سراسر کشور به‌ویژه خراسان رضوی و مشهد دعوت می‌‌‌کنم در آن حضور پررنگی داشته باشند. شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در مجموع نمایشگاه بیروت به عنوان فرصت ویژه‌‌‌ای برای جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارائه دستاوردهای شهرداری مشهد در حوزه‌های فنی‌‌‌ومهندسی، خدمات شهری، پسماند و قطار شهری است که شهرداری مشهد در کنار بخش خصوصی حضور پررنگی درآن خواهد داشت.