تخریب سازه‌‌‌های غیرمجاز در 5/ 2هکتار از زمین‌‌‌های کشاورزی ملایر

یوسف کاکاوند با اشاره به اینکه تخریب سازه‌‌‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای شیرین‌‌‌آباد و حسین‌‌‌آباد ناظم ملایر انجام شد‌، اظهار کرد: با اقدامات یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی بیش از پنج مورد احداث بنا در اراضی مرغوب کشاورزی ملایر تخریب شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: این تخریب‌‌‌ها شامل سوله، دیوارکشی، فنس و محوطه‌‌‌سازی در اراضی مرغوب زراعی و باغ‌‌‌های روستای حسین‌‌‌آباد ناظم و شیرین‌‌‌آباد این شهرستان است.

کاکاوند گفت: مساحت این تخریب‌‌‌ها بالغ بر ۷ هزار و ۳۷۰ متر از اراضی کشاورزی است که مالکان آنها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، اقدام به ساخت‌‌‌وساز غیرمجاز کردند.

وی تاکید کرد: این اقدام پیرو مصوبات کارگروه صیانت از اراضی کشاورزی و در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ انجام می‌‌‌شود.

کاکاوند گفت: مساحت کل اراضی بیش از ۵/ ۲ هکتار به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان است که تخریب با دستور مقام قضایی انجام شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: پیش از این نیز تخریب بیش از ۶ مورد سازه‌‌‌های غیرمجاز در اراضی مرغوب کشاورزی روستاهای الفاوت و منگاوی شهرستان ملایر انجام شد.

کاکاوند افزود: برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، بیش از ۶ مورد احداث بنا، سوله، دیوارکشی، فنس و محوطه‌‌‌سازی در اراضی مرغوب زراعی و باغی روستاهای الفاوت و منگاوی از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر اراضی تخریب شد.

وی اظهار کرد: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، اقدام به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز کرده بودند که پیرو مصوبات کارگروه صیانت از اراضی کشاورزی و در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات‌، تبصره ۲ ماده ۱۰‌، مورد قلع‌وقمع قرار گرفتند.

وی گفت: مساحت کل این اراضی ۲ هکتار به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان بود که با دستور مقام قضایی به حالت اولیه بازگردانده شد.

پیش از این نیز رئیس کل دادگستری استان همدان هشدار داد پس از صدور حکم تخریب ساخت‌و‌ساز غیرمجاز ضرورت دارد و دستگاه متولی در کمترین زمان و بدون توجه به سفارش افراد، حکم را اجرایی می‌‌‌کند.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی و ۹/ ۸ درصد زمین‌‌‌های زراعی کشاورزی استان همدان و بیش از ۱۶ هزار هکتار اراضی باغی است.