۵۵۰‌کیلومتر بزرگراه در خوزستان در حال احداث است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث مسیر ریلی نیز دو مسیر ریلی اصفهان - اهواز و رفع گلوگاه محور ریلی جنوب (دو خطه کردن مسیر اندیمشک به سمت خرم‌‌‌آباد) به صورت مصوب برای خوزستان وجود دارد که عملیات اجرایی این دو مسیر ریلی هنوز آغاز نشده، اما در حال پیگیری هستیم تا این مسیرهای ریلی نیز در خوزستان به سرعت اجرایی شوند. خادمی اظهار کرد: در بازدیدهایی که طی سه روز از طرح‌‌‌های زیرساخت جاده‌‌‌ای خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، اهواز، بهبهان، رامهرمز، باغملک و ایذه به عمل آمد تلاش شد تا طرح‌‌‌های راه‌سازی مورد بازدید قرار بگیرد. ابتدا طرح چهارخطه اهواز - خرمشهر که در برنامه کاری است مورد بازدید قرار گرفت که بخشی از آن در حال اجراست. وی ادامه داد: همچنین کنارگذر آبادان - خرمشهر که تا شلمچه و به طول ۳۳ کیلومتر و یکی از ضرورت‌های منطقه است مورد بازدید قرار گرفت تا بتوانیم با همکاری استان و سرمایه‌گذار جدید آن را به سرانجام برسانیم.

چهارخطه کردن مسیر اروندکنار - آبادان نیز در حال انجام است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ادامه از مسیر اروندکنار - آبادان که مسیر راهیان نور است و باید چهارخطه شود بازدید شد. بخشی از این مسیر در حال چهارخطه شدن و قرار است مناقصات برای چهارخطه کردن باقی مانده مسیر نیز به سرعت برگزار شود. خادمی با اشاره به بازدید از کنارگذر ماهشهر تصریح کرد: این بخش به صورت آزادراهی در مسیر بندرامام - اهواز در حال اجراست که حدود ۳۰کیلومتر طول دارد و برای اجرا به صورت آزادراه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: همچنین ۳۵ کیلومتر از مسیر حدود ۱۸۰ کیلومتری محور اهواز- بهبهان - رامهرمز - خیر آباد باقی مانده است که باید ۴ خطه شود و پیمانکاران هم اکنون در حال کار هستند تا این طرح به سرعت تکمیل شود. امیدواریم طی یک سال و نیم تا ۲ سال آینده بتوانیم این طرح را تکمیل کنیم. این محور یکی از محورهای مواصلاتی مهمی است که به سمت استان فارس می‌رود و بسیار پرترافیک است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین محور رامهرمز- رامشیر حلقه اتصا‌ل بندر امام‌‌‌خمینی به سمت اصفهان است که باید تعریض و ۴ خطه شود. محور اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه یکی از محورهای بسیار مهمی است که خوزستان را از طریق چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان متصل می‌کند. این محور یکی از محورهای بسیار پرترافیک است که متاسفانه هنوز بخش‌‌‌های زیادی از آن دو خطه است. خادمی اظهار کرد: برنامه‌‌‌ریزی کرده‌‌‌ایم تا در مسیر ۲۰۰کیلومتری اهواز - ایذه که حدود ۵۰ کیلومتر از آن نیاز به چهارخطه شدن دارد طی دو سال عملیات اجرایی ۴ خطه کردن این محور را اجرایی کنیم. از ایذه به لردگان نیز عملیات اجرایی آغاز شده، اما با توجه به اینکه در محدوده زاگرس قرار دارد و عملیات راه‌سازی در آن منطقه بسیار دشوار است به اعتباری بیش از ۱۰‌هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.