100 درصد روستاهای خراسان جنوبی تا دهه فجر گازدار می‌شوند

محمودی گفت: ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز گازرسانی شده‌‌اند. وی در ادامه با بیان اینکه اولویت شرکت گاز، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکان خانگی است، ادامه داد: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از حد در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام شود. مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه گاز مشترکان پر‌مصرف قطع می‌شود، افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی با مشترکان پرمصرف و بدمصرف به صورت جدی برخورد خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شروع فصل سرد مشترکان رعایت نکات ایمنی را به‌طور کامل مدنظر قرار دهند و با رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد) و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی یاری‌دهنده شرکت گاز برای خدمات‌‌رسانی هرچه بهتر باشند.

محمودی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان آمادگی برای تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را دارد، یادآور شد: با توجه به اهمیت گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مطالعات اولیه امکان‌سنجی انجام شده که گازرسانی به هشت شهر و ۸۰۰ روستا را در آن منطقه در دستورکار داریم. وی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به شهرستان‌های مرزی استان گفت: در خراسان جنوبی چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارند و تمام ۱۲ شهر و ۷۲۵ روستا در این شهرستان‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره‌‌مند هستند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش صنعتی نیز تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی استان گازدار شده‌‌اند، افزود: ۶۰ واحد در دهه فجر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌‌برداری می‌‌رسد.

محمودی با اشاره به مطالبات ۸۰ میلیارد تومانی شرکت گاز استان گفت: با توجه به اینکه تخصیص نقدینگی اعتبارات شرکت گاز براساس وصول مطالبات است از شهروندان و واحدهای صنعتی درخواست داریم که در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.  مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت طرح شاخص در دهه فجر امسال با اعتبار ۷۱۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، ادامه داد: گازرسانی به پایانه مرزی ماهیرود با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، گازرسانی به پاسگاه‌ها و برجک دیده‌بانی مرزی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، احداث خط تقویت برای استمرار گازرسانی به شهرهای خوسف، ماژان، نهبندان و شوسف با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است. محمودی با اشاره به گازرسانی به طرح جهش مسکن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اظهار کرد: گازرسانی به مسکن محرومان با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و گازرسانی به صنوف آلاینده  با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان از این طرح‌ها است.