بهروز قره‌‌‌بیگی با ارائه آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۱۱میلیون و ۳۸۲‌هزار تن کالا به ارزش ۴‌میلیارد و ۷۰۸‌میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است.

وی ضمن مقایسه آمار صادرات با مدت مشابه سال گذشته افزود: آمار صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲درصد و از لحاظ وزنی ۸‌درصد رشد داشته است. ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادر شده از گمرکات اظهار کرد: فرآورده‌‌‌های پتروشیمی، بنزن، لوازم مکانیکی، فولاد، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان هستند. قره‌بیگی افزود: چین، هند، ترکیه، عراق، روسیه، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس مقاصد اصلی کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

وی در خصوص آمار واردات کالا از گمرکات استان نیز گفت: همچنین در ۸ ماه امسال ۱۱‌میلیون و ۷۲۲هزار تن کالا به ارزش ۶‌میلیارد و ۹۲۰‌میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک‌درصد و از نظر وزنی ۴‌درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: کالاهای اساسی (نهاده‌‌‌های دامی و غلات)، مواد اولیه تولیدی، کود شیمیایی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی از مهم‌ترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان است. وی درباره مبدا کالاهای وارداتی اظهار کرد: مبدا کالاهای وارداتی به گمرکات خوزستان کشورهای چین، هندوستان، ترکیه، امارات متحده عربی، برزیل، آرژانتین و آلمان است.