وعده وزیر صمت درباره کاهش قیمت کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توزیع کالاهای پرمصرف مردم در ایام پایانی سال آغاز شده و همچنان در روزهای باقیمانده این روند تشدید خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب در دیدار روز امروز( ۱۷ اسفندماه ) با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: منکر تورم و گرانی در بازار نیستیم ولی تمام تلاش ما بر این است تا وفور و فراوانی کالا را در جامعه شاهد باشیم.

وی با اشاره به تامین و ترخیص کالاهای اساسی در روزهای گذشته از بنادر کشور خاطرنشان کرد: ما با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار و شیوع بیماری کرونا هیچ کمبود کالایی را در بازار شاهد نیستیم بلکه مردم به راحتی می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد صنعتی کشور در ۲۹ رشته اعم از تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماه امسال رشد و جهش در همه این رشته‌ها نشان می‌دهد که عمده تولیدکنندگان به فکر صادرات محصولات خود بوده و هم اکنون صادرات محصولاتی نظیر پتروشیمی و سیمان به ۱۵ کشور همسایه در حال انجام است.

رزم حسینی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های آمریکا و شیوع منحوس کرونا در کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری، پایمردی مدیران و حضور مردم در صحنه سعی شد تا از این برهه حساس عبور کنیم و فشار حداکثری به نوعی خنثی شود.

وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورها کرونا میلیاردها دلار به بخش اقتصاد و روابط صادرات بین‌المللی ضربه زد اما در کشور ما این نابسامانی در حداقل فرصت مهار شده و سیاست وزارت صمت عرضه فراوان کالا به بازار و جلوگیری از هرگونه نابسامانی در این حوزه بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صمت همچنان با حساسیت موضوع صادرات و تولید محصولات صنعتی و معدنی را در همه بخش‌ها دنبال می‌کند به طوری که ما امسال ۲۸ درصد رشد تولید را در صنعت خودرو، ۶۰ درصد در تولید لوازم خانگی به ویژه لباسشویی و یخچال و همچنین رشد دو برابری را در تولید محصولات نساجی و قطعه‌سازی شاهد بودیم.

رزم حسینی بیان کرد: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دو تا سه شیفته فعالیت می‌کنند و ما در تامین نیاز بازار در بخش شوینده‌های بهداشتی هیچ مشکلی نداریم.

وی در مورد تولید پوشاک و محصولات مختلف در این زمینه اظهار کرد: به رغم تنگنای به وجود آمده بر اثر قاچاق در سال‌های اخیر امسال تلاش شد تا با همکاری نیروی انتظامی جلوی قاچاق پوشاک گفته شده و هم اکنون عمده تولیدات کشور وارد بازار داخلی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید ۸۰ میلیون تن سیمان و ۸۷ میلیون تن پتروشیمی در کشور را یادآور شد و بیان کرد: در مجموع رشد صنعتی ایران در ۱۱ ماه امسال ۷ درصد است که امیدواریم در سال آینده همین روند ادامه یابد.

رزم حسینی مبارزه با رانت‌خواری را از سیاست‌های وزار صمت اعلام و اظهار کرد: ما در سالجاری موفق شدیم با یک مدیریت مناسب بساط مجوزفروشی‌ها را برای همیشه برچینیم و به نوعی مدیریت درستی را در بخش تولید و صادرات انجام دهیم.

وی افزایش کیفیت تولید محصولات را به عنوان یک اولویت اساسی وزارت صمت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بخش تولید فولاد ۱۳ درصد، آلومینیوم ۵۷ درصد و فلزات رنگی نیز تا ۴۸ درصد رشد و جهش در کشور اتفاق افتاده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان صادرات ۱۱ ماه امسال را ۲۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال میزان صادرات کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد و در مجموع تجارت خارجی ما با ۶۰ میلیارد دلار بسته خواهد شد.

رزم حسینی استان اردبیل را استانی با ظرفیت خوب در بخش صنعت و تولید و حضور کارآفرینان متعهد اعلام و تصریح کرد: ما آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین ورود امیدرو و ایدرو را در توسعه صنعتی استان داریم و تلاش می‌کنیم همچنان توسعه صنعت و معدن در این استان مورد حمایت قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.