وی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های گردشگری و تاریخی گیلان افزود: در نخستین فرصت نشستی برای بررسی مشکلات و فرصت‌‌‌های گردشگری گیلان با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان خواهیم گذاشت. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌‌‌دستی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: گیلان همچون ایرانی کوچک و ویترینی برای ایران بزرگ است. ضرغامی با اشاره به مزیت‌‌‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌‌‌دستی گیلان گفت: استان گیلان در بخش گردشگری، تاریخی و صنایع‌‌‌دستی جزو  اولین‌‌‌هاست. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌‌‌دستی، برخورداری از مزیت‌‌‌ها را مهم‌ترین مؤلفه سرمایه‌گذاری در گردشگری برشمرد و اظهار کرد: بخشی از مهم‌ترین اختیارات وزارتخانه به ادارات کل در کشور تفویض شده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌‌‌دستی با بیان اینکه مانع‌‌‌زدایی رویکرد دولت سیزدهم است، گفت: تسهیل بخشی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مورد تاکید دولت است. ضرغامی با بیان اینکه مدیران باید تمام وقت خود را برای سرمایه‌گذاران صرف کنند، اضافه کرد: گره‌‌‌گشایی مشکلات اداری و اجرایی سرمایه‌گذاران باید در استان‌‌‌ها صورت گیرد. وی با اشاره به حضور‌میلیونی گردشگران به گیلان، افزود: زیرساخت‌‌‌های گردشگری در گیلان باید تقویت شود. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌‌‌دستی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش شهربازی بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است، گفت: مردم احتیاج به فضای شاد و سرگرمی دارند و انتظار می‌رود در این بخش از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

 استاندار گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم شناسایی عرصه‌‌‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان گفت: گیلان فرصت‌‌‌های سرمایه‌گذاری مغفول مانده‌‌‌ای در این بخش دارد. اسدالله عباسی با اشاره به ظرفیت‌‌‌ها و فرصت‌‌‌های گردشگری در گیلان افزود: شکوفایی فرصت‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های گردشگری مورد تاکید است. وی با اشاره به شناسایی عرصه‌‌‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان، اظهار کرد: به زودی طرح گردشگری در گیلان اجرا خواهد شد که در خاورمیانه نمونه شود. عباسی با بیان اینکه قلعه رودخان فومن مورد غفلت واقع شده است، گفت: ظرفیت گردشگری و تاریخی قلعه رودخان به فعلیت نرسیده است. وی ماسوله را ظرفیت بسیار ارزشمند تاریخی گیلان برشمرد و افزود: ثبت ماسوله به عنوان شهر تاریخی در یونسکو ظرفیت این منطقه را متحول می‌کند. استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان رودبار و دیگر نقاط گیلان، اظهار کرد: باید در عمق تاریخ پرثمر و ارزشمند استان گیلان تأمل و تدبر کرد و برای سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام شود.