وی هدف از برگزاری روز صنعت و معدن را به رخ کشیدن توانایی‌‌های جامعه صنعتی و همچنین در میان گذاشتن مشکلات جامعه صنعتی با مسوولان کشوری و استانی اعلام کرد. به گفته سهل‌‌آبادی تاکنون رویداد صنعت و معدن در بسیاری از استان‌های کشور به‌‌خوبی برگزار شده و مدیران کل صنایع با بخش خصوصی همکاری از خود نشان داده‌‌اند. وی افزود: در روز صنعت از ۶۰ واحد صنعتی استان تجلیل شد که این تعداد از میان صدها واحدی که بر اساس اظهارات خود در کمیته‌‌ای ارزیابی شدند و به عنوان واحدهای نمونه استان انتخاب شدند، مایه افتخار است. وی تصریح کرد: اصفهان بیش از ۹ هزار واحد صنعتی فعال را در خود جای ‌‌داده ضمن آنکه صنعت قطعه سازی بسیار توانمندی هم در استان فعالیت می‌کند که هرکدام دانش زیادی در زمینه تولید قطعات دارند و تعداد آنها به بیش از ۲۰ هزار واحد می‌‌رسد.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور نیز گفت: طی دو سال گذشته بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی با همت دولت و بخش خصوصی رفع شده است. کمیلی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان توانست گام بسیار مهمی در راستای پیشرفت واحدهای صنعتی و رفع مشکلات بردارد، اخیرا نیز در خانه صنعت و معدن ایران استعلامی از واحدهای صنعتی کل کشور داشتیم تا مشخص شود کدام ارگان‌ها با صنایع همکاری داشتند و بر اساس این استعلام رتبه برتر را ستاد تسهیل کشور به دست آورد به این دلیل که قدم‌‌های موثری در راستای رفع موانع تولید برداشته است.

او گفت: در چند سال گذشته یکی از مهم‌ترین چالش‌‌های جامعه صنعت دریافت تسهیلات بود، در ستاد تسهیل استان همواره مشکلات واحدهای صنعتی با بانک‌ها بررسی می‌شود. به گونه‌ای که امکانات تسهیلات بانکی در استان اصفهان بیشتر و توان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به واحدهای صنعتی افزایش ‌‌یافته است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، از سفر معاون صنایع وزارت صمت و رئیس ستاد تسهیل کل کشور به اصفهان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم در اجلاس صنعت و معدن حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی استان بود. وی اظهار کرد: ۴۳ صادرکننده نمونه کشوری اصفهان موفق به کسب ۶ رتبه برتر در زمینه صادرکنندگان نمونه کشور شده‌اند که این نشان‌دهنده قابلیت‌‌های استانی در امر تولید و صادرات است؛ به این منظور امسال سه جلسه میز صادراتی ملی و ۱۰ جلسه میز صادراتی استانی برگزار شد.

به گفته این مسوول در یک سال گذشته رویدادهای مهمی در حوزه‌های مختلف بازار، تولید و اقتصاد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به انجام رسیده که یارانه‌ها یکی از این طرح‌ها بود که بار زیادی را بر حوزه صمت کشور تحمیل کرد. هرچند بخشی از کارشناسان با این دیدگاه که اکنون زمان اجرای آن نیست مخالف حذف ارز دولتی در این شرایط بودند اما دولت سیزدهم در اقدامی شجاعانه این طرح را اجرا کرد. او تصریح کرد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان تخصیص می‌‌یافت هزینه‌های بسیار سنگین‌‌تری به وجود می‌‌آمد که نتیجه‌‌اش در سفره مردم مشاهده نمی‌شد بنابراین لازم بود با ایجاد شفافیت از هدر‌رفت بیهوده منابع جلوگیری می‌شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر برنامه‌‌ریزی‌‌های تخصصی و فنی لازمی که از قبل برای چنین طرحی انجام ‌‌گرفته بود اظهار کرد: تبعات طرح باید کنترل شود؛ آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد بخش زیادی از تبعات این طرح کنترل‌‌ شده و با همراهی مردم توانستیم از این گردنه سخت اقتصادی عبور کنیم.