وی افزود: از میان طرح‌‌‌های قابل افتتاح سوادکوه ۲۸ طرح، آمل ۱۸ طرح، بابلسر ۱۶ طرح، میاندرود ۱۰ طرح، ساری و سیمرغ هر کدام ۸ طرح، جویبار و فریدونکنار هر کدام ۵ طرح، قائمشهر ۴ طرح ، گلوگاه و بابل هر کدام ۳ طرح و بهشهر و نکا هر کدام یک طرح به خود اختصاص داده‌‌‌اند. حسینی‌‌‌کارنامی ادامه داد: شرکت توزیع برق مازندران دارای یک‌میلیون و ۵۳۰‌هزار مشترک برق، ۱۳‌هزار و ۴۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۸‌هزار و ۱۳۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۳۷‌هزار و ۶۷۰ دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت ۴‌هزار و ۶۰۰ مگاوات است. وی افزود: پیک بار مصرف ثبت‌شده تا به این لحظه ۲‌هزار و ۲۵۲ مگاوات بوده است و بار پایه تقریبا ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات است که در فصل گرما به سه برابر می‌‌‌رسد.

این مسوول ادامه داد: تعمیر و بهسازی نیروگاه‌‌‌های برق از سوی دولت موجب شد تا تمام نیروگاه‌‌‌ها در مدار باقی بمانند و شاهد قطعی برق نباشیم. حسینی کارنامی اظهار کرد: دومین اقدام مفید انجام شده، انعقاد یک تفاهم‌‌‌نامه با تمام صنایع بود که این واحدها ملزم به خاموشی برق در یک مدت زمان مشخص ( ۱صبح تا ۱۱ شب) طی یک روز هفته شدند که اثرات بسیار مفیدی را به‌دنبال داشت. وی افزود: بانک‌ها و دستگاه‌هایی در استان که مصوبه هیات دولت در خصوص کاهش مصرف برق را رعایت نکردند، با قطعی برق روبه‌رو شدند و اکنون شاهد مشارکت حداکثری تمامی دستگاه‌ها هستیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، گفت: در بخش کشاورزی هم مقرر شد تا کشاورزان روزانه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ از مصرف برق خودداری کنند ‌‌‌ و در مقابل ۱۹ ساعت دیگر هر روز، مصرف برق برای آنان به صورت رایگان محاسبه شود.

حسینی‌‌‌کارنامی با اشاره به اینکه ۴۰‌میلیارد تومان طی یک سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی برای نوسازی و بهسازی شبکه توزیع برق استان هزینه شده است، افزود: تبدیل سیم به کابل از اقدامات موثری بود که طی یکسال گذشته با جدیت دنبال شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: سال گذشته ۵۵۰ کیلومتر جایگزینی سیم به کابل در شبکه انجام شد و امسال ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد. حسینی‌‌‌کارنامی با اشاره به بهسازی متذکر شد: ۱۱۰‌میلیارد تومان برای بهسازی بخش روستایی طی سال‌جاری در نظر گرفته شده است که در ۴۰۰ روستا هزینه خواهد شد. وی با بیان اینکه ۲۱مرکز رمزارز در مازندران دارای مجوز هستند؛ گفت: تاکنون ۲۲۴ مرکز غیرمجاز رمزارز در استان شناسایی و به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.