امیر بخشی‌‌‌زاده با بیان اینکه این میزان اعتبار برای طرح‌‌‌های با پیشرفت بیش از ۵۰‌درصد اختصاص یافته است، گفت: در صورت تامین آن، تمام طرح‌‌‌ها امسال به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد. وی افزود: در سفر رئیس جمهور به این استان ۶۰۰‌میلیارد تومان برای تکمیل قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان به طول ۳۳ کیلومتر از انتهای کنارگذر غربی تا صوفیان، ۶۰۰‌میلیارد تومان برای آزادراه مراغه - هشترود به طول ۴۸ کیلومتر و ۷۵۰‌میلیارد تومان برای تکمیل راه‌‌‌آهن تبریز - میانه و احداث ایستگاه خاوران اختصاص یافت. وی اظهار کرد: در این سفر همچنین ۵۰‌میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه مرند - جلفا، ۳۰۰‌میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه صوفیان - سلماس، ۱۰۰‌میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه بستان‌‌‌آباد - سراب - نیر و اتصال به آزادراه تبریز - زنجان اختصاص یافته است. سرپرست اداره کل راه‌‌‌و‌‌‌شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احداث کنارگذر ایلخچی سال‌ها تعطیل شده است، گفت: در این سفر ۱۵۰‌میلیارد تومان برای احداث این کنارگذر اختصاص یافته است که با بهره‌‌‌برداری از این طرح از ترافیک سنگین این مسیر در پیک تعطیلات کاسته می‌شود.

 سرپرست اداره کل راه‌‌‌وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در این سفر تامین زمین و تسهیلات لازم برای احداث سالانه ۴۰‌هزار واحد مسکونی شهری و ۱۲‌هزار واحد مسکونی روستایی از طرح نهضت ملی مسکن مصوب شده و برای تکمیل ۶ قطعه بزرگراه کسایی مجوز لازم اخذ شد که این طرح توسط راهداری و با مشارکت شهرداری تبریز اجرای می‌شود و معضل ترافیک این مسیر برطرف می‌شود. بخشی‌‌‌زاده با بیان اینکه تکمیل نواقص آزادراه تبریز - زنجان نیز از دیگر مصوبات این سفر بود، افزود: در سفر قاسمی، وزیر راه و شهرسازی عملیات احداث قطعه دوم بزرگراه میانه - سرچم به طول ۱۰ کیلومتر و ارتقای راه روستایی میانه - ترک به راه فرعی به طول ۲۴ کیلومتر شد. وی اظهار کرد: در این سفر از مسیر جدید راه‌‌‌آهن میانه - تبریز و قطعه یک آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۱۳ کیلومتر بازدید به عمل آمد و دستور لازم برای تسریع در اجرای این طرح‌ها صادر شد. سرپرست اداره کل راه‌‌‌و‌‌‌شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات این سفر در حوزه مسکن، یادآوری کرد: در این سفر مشکل تامین زمین در شهرک شهریار رفع شد و در مرحله اول ۶۷‌هزار هکتار برای ساخت ۵هزار واحد و در مرحله دوم ۱۳۰ هکتار برای ساخت ۷‌هزار واحد اختصاص یافت.

بخشی‌‌‌زاده ادامه داد: در این سفر برای ساماندهی مناطق حاشیه‌‌‌نشین تبریز برای گنجایش ۷هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان با شهرداری توافق لازم انجام و زمین موردنیاز به شهرداری واگذار شد. وی یادآوری کرد: شهرداری نیز با جابه‌جایی ۷‌هزار واحد از حاشیه‌نشینان به شهرک جوانان به منظور تاب‌‌‌آوری کالبدی - محیطی شهری اقدام لازم را انجام می‌دهد.