زمان آغاز دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی از آغاز دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر چهار استان از ساعت ۱۲ امروز خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی در شهرهایی که اخیرا زمین تامین شده سامانه ثبت نام را از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر از چهار استان آغاز خواهد کرد. 

بر اساس اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صرفا در شهرهایی ثبت نام صورت می پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسایی و تامین شده باشد و بدیهی در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشایی می شود. همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین های تامین شده قبلی یا زمین های تامین شده جدید در هر شهر صورت می پذیرد و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می شود. 

این وزارتخانه درحالی اعلام کرده که پس از تکمیل ظرفیت، ثبت نام به پایان می‌رسد که در مراحل قبلی محدودیت زمانی برای نام‌نویسی وجود نداشت و معمولا تا یک ماه از تمامی متقاضیان ثبت نام صورت می‌گرفت. پس از آن مرحله پالایش افراد آغاز می‌شد.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس  قانون جهش تولید و تامین مسکن  مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد آغاز می‌شود. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.