خدارحم امیری‌‌زاده اظهار کرد: تامین امنیت غذایی یکی از مولفه‌های قدرت برای هر کشوری است و باید همه امکانات موجود را برای بالفعل کردن امنیت غذایی در کشور به کار گرفت.

 وی افزود: خوزستان، صدرنشین استان‌های تولید‌کننده کشور است. در تولید ۱۰ محصول مقام نخست را در میان استان‌های کشور دارد و در چند محصول دیگر نیز مقام دوم و سوم تولید را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ۱۳ تا ۱۴ درصد از کل تولید محصولات کشاورزی ایران متعلق به خوزستان است زیرا خوزستان بزرگ‌ترین جلگه کشاورزی کشور است و حدود ۱۱ درصد از اراضی کشور در استان قرار دارد.

امیری‌‌زاده با اشاره به اینکه خوزستان اکنون با کم‌‌آبی مواجه است، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان آب و برق و سازمان هواشناسی با خشکسالی بی‌سابقه‌‌ای در ۵۰ سال اخیر مواجه هستیم. کاهش حدود ۳۸ درصدی بارندگی در سال جاری در خوزستان و کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی بارندگی‌‌ها در بالادست استان بیانگر این مساله است.

وی افزود: آبی که در خوزستان مصرف می‌شود، ۹۵ درصد آن از حوضه‌های بالادستی تامین می‌شود و براین اساس همه شواهد نشان می‌دهد که باید تولیدات کشاورزی در خوزستان نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل از آن کاهش یابد.

امیری‌‌زاده با بیان اینکه تهدیدها و بحران‌‌ها باید به فرصت تبدیل شوند و این کار شدنی بوده و است، گفت: در سالی که هراس داشتیم تولیدات محصولات کشاورزی خوزستان دچار مشکل شود خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداد و تولیدات کشاورزی خوزستان به خوبی نیاز کشور را در بخش‌های مختلف تامین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید برای انجام کارها اتحاد داشته باشیم تا بتوانیم هدف اصلی در سازمان جهاد کشاورزی را که تامین امنیت غذایی است اجرایی کنیم.

امیری‌‌زاده افزود: با مدیریتی که بر دانش و علوم روز تکیه می‌کند می‌توانیم کشاورزی را متحول کنیم. دولت و وزارت جهاد کشاورزی بنا را بر تحول در حوزه کشاورزی گذاشته است. امروز در مدیریت کلان باید این مسیر را طی کنیم و کشاورزان خوزستانی نیز باید همراه باشند تا بتوانیم کشاورزی خوزستان را متحول کنیم.