اکبر علی‌‌‌آبادی گفت: از ابتدای خرداد سال‌جاری تاکنون بیش از ۵۲۰ نفر ساعت دوره و کارگاه آموزشی تبیین قوانین و دستورالعمل‌‌‌های مالیاتی، نحوه تکمیل و ارائه اظهارنامه و همچنین تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌‌‌های مستقیم برای اتحادیه‌‌‌ها و اصناف، دفاتر پیشخوان دولت، کافی‌نت‌ها و سایر گروه‌‌‌های فعالان اقتصادی، در استان خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی به اهمیت دوره‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌های آموزشی آشنایی و تبیین قوانین و دستورالعمل‌‌‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: هدف سازمان امور مالیاتی کشور حمایت همه‌جانبه از فعالان اقتصادی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: دوره‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌های آموزشی مالیاتی همه‌ساله و به صورت مستمر در بخش‌‌‌های مختلف به صورت کاملا رایگان از سوی اداره‌‌‌های کل امور مالیاتی استان‌‌‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی می‌توانند از حداکثر معافیت‌‌‌ها، مشوق‌‌‌ها و تسهیلات مالیاتی برخوردار شده و از طرفی سازمان امور مالیاتی را برای پیاده‌سازی نظام مالیاتی عادلانه، سالم و شفاف یاری کنند. علی‌‌‌آبادی گفت: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی، برخی از قوانین مالیاتی و دستورالعمل‌‌‌های ابلاغی در راستای حفظ امنیت اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی سالم و مولد و جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌‌‌ها تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که ضمن مرور و تبیین دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین برای همکاران جهت ارائه خدمات شایسته و مناسب به مردم استان، موارد لازم و کاربردی برای فعالان اقتصادی هر بخش نیز در قالب جلسات، نشست‌های کارشناسی و تخصصی، دوره‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌های آموزشی تبیین شود.