ویژه با بیان اینکه شعار جشنواره بیست و هفتم «تئاتر، پرواز پروانه‌‌‌های خیال» است، اظهار کرد: هدف از این جشنواره حمایت از آثار هنری و هنرمندان است، علاوه بر این مرکززدایی از فعالیت‌های هنری و گستردگی آنها در سطح شهرستان‌‌‌های همدان مورد توجه قرار دارد. وی با بیان اینکه ۱۰ سالن در مرکز استان و ۹ سالن در همه شهرستان‌‌‌ها به جشنواره اختصاص داده شده است، گفت: افتتاحیه مردمی جشنواره عصر ۳۱ خردادماه از آرامگاه بوعلی‌‌‌سینا با شادپیمایی عروسک‌‌‌های غول پیکر تا میدان امام (ره) انجام می‌شود.

ویژه با اشاره به اینکه جشنواره در ۱۲ بخش و با حضور پنج کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: در گروه رقابتی بخش‌‌‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌‌‌شب‌‌‌بازی، ‌‌‌نقالی و نمایشنامه‌‌‌خوانی حضور دارند و گروه غیررقابتی شامل بخش‌‌‌های بین‌الملل، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان، فراگیر، مهمان، پژوهش، کارگاه‌‌‌های آموزشی و نشست‌‌‌های تخصصی است. رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه کشورهای عراق، یونان، ترکیه، ارمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور دارند، اظهار کرد: ۷۰ گروه نمایشی و حدود ۴۰۰ هنرمند در جشنواره نیزحضور خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است بیش از صد‌هزار نفر بتوانند از آثار این دوره دیدن کنند، خاطرنشان کرد: برای مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر نیز برنامه‌‌‌هایی در نظر گرفته شده و گروه‌‌‌های نمایش خیابانی در این مناطق اجرا خواهند داشت. ویژه با بیان اینکه روزانه سه سانس اجرای نمایش در سالن‌‌‌های استان انجام می‌شود، گفت: مقرر شده است سانس صبح در اختیار آموزش و پرورش باشد و بعدازظهرها بلیت فروشی از طریق سایت تیوال به مبلغ ۱۰‌هزار تومان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بلیت فروشی تنها به لحاظ ایجاد نظم انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال بخش جنبی متنوع‌‌‌تر از سال‌های قبل است، علاوه بر این نمایش‌‌‌های راه یافته به جشنواره از طریق تلویزیون پخش می‌شود، شبکه‌‌‌های دو، پویا، ‌‌‌شما و رادیو نمایش برنامه‌‌‌های جنبی را پوشش می‌دهند، مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز از طریق شبکه استانی همدان و ایران صدا به صورت زنده پخش خواهد شد. ویژه با بیان اینکه محوطه مجموعه فرهنگی، سینمایی آوینی و پیاده‌‌‌راه بوعلی برای اجرای نمایش‌‌‌های خیابانی در نظر گرفته شده است، افزود: مردمی بودن و استفاده از ظرفیت این رویداد در سطح استان می‌تواند از نقاط مثبت جشنواره تلقی شود.