متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به شرح زیر است:

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیانگر تلاش و پشتکاری است که نزدیک به ربع قرن تجربه را به همراه دارد. رویدادی که اکنون جایگاه شایسته ای برای عرضه توانایی هنرمندان ایران اسلامی در کنار میهمانان سایر کشورهای جهان یافته است.

صداقت و صفای کودکی، سرمایه ای کم نظیر و راهگشا برای عبور از مسایل امروز به ویژه در دوران استیلای ظواهر گوناگون تکنولوژی به شمار می رود و با بهره گیری از ظرفیت هنر تئاتر می توانیم غبار از چهره رویاهای ناب و صادقانه کودکی بزداییم. پس به جاست تا در این آوردگاه، از دریچه هنر ارزشمند تئاتر، نور امید را بیش از پیش بر قلب های کوچک و مهربان فرزندان ایران عزیز بتابانیم و به جادوی نمایش بکوشیم زمینه شکوفایی و پویایی آینده سازان این سرزمین را با نشاطی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی در عرصه های گوناگون زندگی فراهم آوریم.

برگزاری این جشنواره در همدان، کهن پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بر اهمیت و مسئولیت آن می افزاید؛ چه آنان که بر روی صحنه، آفرینش هنری می کنند و چه آنان که در پس صحنه در تلاش برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد بزرگ هنری هستند.

به تمامی دست اندرکاران این رویداد بزرگ و اثرگذار هنری، هنرمندان و گروه های نمایشی داخلی، میهمانان محترم از سایر کشورها، استادان و صاحبنظران، مدیران و مسئولان برگزار کننده، حامیان و نیز مردم مهربان و هنردوست همدان درود می فرستم و با آرزوی برگزاری موفق این جشنواره از خداوند مهربان برای اهالی هنر تئاتر ایران روزهای روشن تر و پویاتری آرزومندم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.