صابر پرنیان در دیدار با مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان، اظهار کرد: نخستین و بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با هدف رفع نیاز واردات و تکمیل زنجیره تامین و بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۱۲‌میلیون یورو در شهرستان اهر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: محصول نهایی و دانش‌‌‌بنیان تولیدی در این واحد منطبق بر سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت صمت مبنی بر ایجاد ارزش افزوده بالا از منابع معدنی است.

وی با اشاره به اینکه کربنات کلسیم رسوبی ۱۰ برابر آهک هیدراته دارای ارزش افزوده است، اظهار امیدواری کرد: با تولید این محصول ضمن رفع نیاز صنایع داخلی و جلوگیری از واردات، زمینه اشتغال ۶۰ نفر از جوانان منطقه نیز فراهم شود.

پرنیان گفت: با بهره‌‌‌برداری از این طرح، ۳۰‌درصد نیاز داخل کشور از جمله صنایع کاغذسازی تامین خواهد شد.

سیدجلال عطایی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان نیز در این دیدار گزارشی از آخرین فعالیت‌های شرکت و موفقیت‌های سال نخست بهره‌‌‌برداری از کارخانه آهک هیدراته اهر را ارائه کرد و گفت: خودکفایی صنعت مس شمال‌غرب کشور در تامین آهک هیدراته موردنیاز خود، از دستاوردهای این مجموعه بوده و با احداث کوره فاز ۲ کلسیناسیون، ظرفیت تولید کارخانه ارتقا خواهد یافت و در نهایت با تولید PCC شرایط برای جلوگیری از واردات این محصول دانش‌بنیان هم می‌شود.