وی مازندران را استانی با محوریت کشاورزی دانست و گفت: باید در طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای کشور، مازندران را در کشاورزی تعریف کنند، این استان به خاطر کشاورزی حتی به شکل سنتی‌‌‌اش پاینده است و بدون در نظر گرفتن این ویژگی به مرور در ورطه زوال قرار می‌‌‌گیرد.

علیمحمدی افزود: باید اولویت نخست مازندران، کشاورزی و رونق آن باشد و در کنار آن به گردشگری و صنعت پرداخته شود. ترویج گردشگری و صنعت بدون در نظر گرفتن کشاورزی، مازندران را به پسرفت و عقب ماندگی سوق می‌‌‌دهد. باید این استان را کانون و منبع غذایی کشور دید و تفکرات همه به سمت توسعه کشاورزی استان تغییر یابد تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی اقتصاد مازندران باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید در توسعه و ظرفیت مازندران در تولید محصولات کشاورزی، اظهار کرد: امروزه امنیت غذایی و نقش مهمی که جهاد کشاورزی در ارائه طرح‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های مربوطه دارد بر همگان روشن است باید به تولید محصولات باکیفیت و مغذی اندیشید تا هم در سر سفره‌های مردم ما قرار گیرد و هم در بخش صادرات، یاریگر اقتصاد کشور باشد. سازمان نظام مهندسی در تحقق این نکات مهم، آمادگی کامل دارد و با تمام توان و عملکردی جهادی برای رسیدن به اهداف مدنظر تلاش می‌‌‌کند.

علیمحمدی با اعلام اینکه سازمان نظام‌‌‌ مهندسی کشاورزی استان ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر عضو دارد که از این تعداد ۱۰ هزارنفر جویای کار هستند، افزود: شورای استان متشکل از ۱۱ نفر ( ۷ نفر انتخابی و ۴ نفر نماینده دولتی) است و به شکل خصولتی اداره می‌‌‌شود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه رتبه‌بندی‌‌‌های کشاورزی مختص سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، افزود: در بحث صدور مجوزها سعی کردیم بیشترین اثرگذاری را با کمترین وقت داشته باشیم. اکنون تمام فرآیندهای صدور مجوز در سامانه انجام می‌‌‌شود و این نشان از شفافیت ما دارد. ۵۷۰ کارشناس در زمینه ارائه خدمات فنی شامل صدور مجوز، طرح، نقشه، ساخت و پیمانکاری فعالیت دارند و صفر تا ۱۰۰ صدور مجوز آبزیان و بحث ‌‌‌خدمات فنی، خدمات کشاورزی، آبزی‌پروری، پرورش‌‌‌ماهی و میگو در این سازمان انجام می‌‌‌شود، همچنین صدور مجوزها به صورت آنلاین است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۴۷۱ نفر در بخش‌‌‌های مختلف کشاورزی مشغول به فعالیت و متاسفانه ۳۵ نفر از شاغلان این سازمان در اداره کل منابع طبیعی بیکار شدند، گفت: ۵۰ نفر از کارشناسان در طرح نوین کشاورزی مشغول فعالیت هستند و هدف از این کار کاهش هزینه تولید و افزایش کسب و کار است. همچنین ۳۵ پروانه موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد پروانه ۶ مورد به بهره‌‌‌برداری رسیده است.

علی‌محمدی در ادامه از پایش فروشندگی‌‌‌‌‌‌های سموم در استان خبر داد و گفت: شهرهای بزرگی که بیشترین مشکلات را داشتند رصد کردیم و تاکنون ۱۳۰ واحد غیرمجاز شناسایی شد و با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی‌‌‌‌‌‌های غیرمجاز فرصت یکساله طبق شرایط سازمان نظام مهندسی به این فروشندگی‌‌‌ها داده شد که نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، در پاسخ به پرسشی درباره علل برگشت محصولات صادراتی از کشورهای همسایه، اظهار کرد: دلیل برگشت محصولات ما به خاطر عدم رعایت کد «کیوآر» بوده است. نصب کیو آر برای صادرات محور کردن کشاورزی ضروری است یعنی محصولات کشاورزی باید شناسنامه تولیدی داشته باشند. متاسفانه برخی دستگاه‌‌‌ها اجرای آن را نمی‌‌‌پذیرند و باور ندارند. در این راه نیز باید پلکانی حرکت کنیم و مسائل بهداشتی دنیا را برابر با استانداردهای جهانی رعایت کنیم.