رضا صفاری در بازدید از یک واحد تولیدی صادرکننده در شهرک صنعتی کاسپین افرود: حجم محصولات صادر شده ۱۳۰‌میلیون تن بوده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: عمده اقلام صادراتی شامل انواع شوینده، پارافین جامد و مایع، کابل برق، محصولات پلاستیکی، فولاد، کاشی و سرامیک، فرآورده‌‌‌های نفتی و پتروشیمی، محصولات لبنی، قطعات ریخته‌‌‌گری خودرو، گرانول، نخ‌‌‌های تک لا و تکستوره پلی‌استرها رزین‌های آلکید و کشمش بوده است.

صفاری افزود: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، امارات، هند، شیلی، هلند، رومانی، بلغارستان، روسیه، چین، ایتالیا، فرانسه، عمده کشورهای مقصد این محصولات است. وی اظهار کرد: به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌‌‌های صادراتی، ایجاد کنسرسیوم‌‌‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات (emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داریم.

این مسوول تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی برای بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۸۰‌درصد از هزینه‌‌‌های حضور در نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی تا سقف ۲۵‌میلیون تومان و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازدید از نمایشگاه‌‌‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۱۰۰‌میلیون تومان، پرداخت بیش از ۷۰‌درصد از هزینه‌‌‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از برنامه‌‌‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد. ۹۵۰ واحد تولیدی بهره‌‌‌بردار در شهرک‌‌‌های صنعتی استان قزوین مستقر هستند.