فرهاد بختیاری‌فر  اجرا و کلنگ‌‌‌زنی این طرح‌‌‌ها را در ۶ شهرستان همدان دانست و با اشاره به اقدامات این شرکت طی ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گفت: در این مدت، جمعیت زیر پوشش آبفا، از ۲۸‌درصد به نزدیک ۱۰۰ رسیده، تعداد مشترکان چهار برابر، طول خطوط انتقال ۳ تا ۴ برابر، طول شبکه آبرسانی ۷/ ۲ برابر و تعداد تصفیه‌‌‌خانه نیز از یک به پنج مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌‌‌های فاضلاب، تعداد مشترکان، ‌درصد جمعیت زیر پوشش فاضلاب و اجرای خطوط انتقال فاضلاب  سخن گفت و افزود: بازسازی و نوسازی شبکه توزیع آب نیز در سال‌جاری برابر ۴۹ کیلومترمربع به انجام رسید.

بختیاری‌‌‌فر با بیان اینکه در بخش اصلاح شبکه توزیع آب در سال جاری، ۲‌هزار و ۹۴۱ فقره اصلاح شبکه انجام شده است، افزود: متعهد به تعویض ۶‌هزار دستگاه کنتور بودیم که در ۹ ماه سال‌جاری در این عرصه تحقق ۱۴۰‌درصدی صورت گرفته و تعداد ۸‌هزار و ۴۱۹ دستگاه کنتور تعویض شده است.

وی افزود: اصلاح و استانداردسازی خطوط، احداث مخازن ذخیره، حفر ۱۹ فقره چاه آب شرب نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته شرکت در سال‌جاری بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به موضوع انتقال پساب به بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه، طی سال‌جاری قراردادی منعقد شد تا شاهد انتقال یک‌میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرک صنعتی باشیم.

بختیاری‌‌‌فر با بیان اینکه اکنون، ۵۴‌درصد فاضلاب استان به شبکه فاضلاب سراسری متصل و بقیه با شبکه سنتی فاضلاب انتقال می‌‌‌یابد، گفت: یکی از مشکلات ما در گندزدایی آب استفاده از گاز کلر بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون از آب ژاول استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاهای همدان قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است، ادامه داد: طی این قرارداد در دو سال به تعداد ۱۶۰ روستای استان همدان آبرسانی صورت می‌گیرد.

بختیاری‌‌‌فر با اشاره به اینکه طی سال‌جاری در بخش روستایی حدود ۵۶۶‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۴۰‌درصد معادل ۲۲۶‌میلیارد تومان تخصیص یافت، اظهار کرد: در بخش فاضلاب روستایی نیز از اعتبار ۴‌میلیارد و صد‌میلیون تومانی تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

این مسوول با بیان اینکه مجموع اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی برابر ۷۹۰‌میلیارد تومان است، به شرایط بارندگی‌‌‌های اخیر در همدان اشاره و این وضعیت را متزلزل دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه میزان بارش‌‌‌ها نسبت به بلندمدت ۳۷‌درصد کاهش داشته است، خواستار مدیریت مصرف و صرفه‌جویی شد.