وی ادامه داد: در سازمان توسعه گردشگری نگاه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و مرزی که ظرفیت‌‌های بالقوه دارند و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌‌اند، ویژه است.

نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه تمام ‌دار و ندار این شهرستان، کشاورزان زعفران‌کار و زرشک‌‌کار ما هستند، اظهار کرد: کشاورزان برای رزق و روزی حلال یک محصول را به سختی هر روز برداشت می‌کنند.

اسحاقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دولت دوازدهم اظهار کردند که باید به سمت فرآوری زعفران خطه جنوب خراسان برویم؛ اما دولت قبلی اراده‌‌ای در این زمینه نداشت.

وی افزود: شهرستان قاینات در سایت‌‌ها و سامانه‌های زعفران به صورت ثبت ملی معرفی شود و در حوزه بین‌الملل زعفران‌‌ را به نام قاین می‌‌شناسند؛ امروز انسجام، اراده، تعامل، همبستگی و اتحاد بین همه خدمتگزاران شهرستان قاین وجود دارد و مدیران توانمند این دولت به صورت میدانی در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

وی در این مراسم با تجلیل و تکریم از محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: قدردان زحمات این مرد بزرگ هستیم چراکه حمایت از وی، قدردانی و تجلیل از تمام کشاورزان زعفران‌‌کار خطه زرخیز قاینات است.

نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس کلنگ‌زنی و ایجاد موزه زعفران و هتل در شهرستان قاینات را یکی از اقدامات خوب و تحسین‌برانگیز برشمرد و گفت: یکی از موانع اصلی در توسعه قاینات و عدم حضور سرمایه‌گذاران و بحث گردشگری نیز نبود هتل بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز در این مراسم گفت: کشاورزان برای زعفران منطقه قاینات افتخار آفریدند و نام زعفران با قاینات عجین شده است و سفره‌های زیادی در جهان به افتخار زعفران قاینات پهن می‌شود.

محسن احتشام گفت: کشاورزان برند بزرگی برای منطقه ساختند که با رنج، سختی، تلاش، صداقت و امانتداری بهترین زعفران را تولید کردند که این کیفیت به برند تبدیل شده است و باید از این نام بزرگ حراست کرد و آن را توسعه داد و به روز کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: لازمه ورود بازاریابی جهانی نیز تولید محصولات متفاوت و متمایز و مطابق خواست بازارهای بزرگ جهانی است.

احتشام تصریح کرد: باید به سمت تولید محصولات ارگانیک همچون زعفران و زرشک و گل محمدی و افزایش بهره‌‌وری برویم.

کارآفرین و صادرکننده نمونه کشور با بیان اینکه اکنون ۹۷ هکتار از اراضی قاینات زیر کشت زعفران ارگانیک، ۲۰ هکتار زیر کشت زرشک ارگانیک و ۱۱ هکتار زیر کشت گل محمدی ارگانیک است، ادامه داد: کشاورزان باید رکن اول زنجیره‌های تامین باشند و به عنوان حلقه اصلی صادرات قرار گیرند تا ارزش افزوده برگردد.

احتشام افزود: برند زعفران قاینات و زرشک استان خراسان جنوبی ثبت جهانی شده است و همچنین آزمایشگاه مجهز اکرودیته که توان آزمون زعفران دارد نیز پیاده‌‌سازی شده و برای گشایش نماد بورس نیز هزینه‌های زیادی شده تا قاینات در آن دیده شود.