در واقع، مقدار کل زمین‌های کشاورزی ایالات متحده متعلق به شرکت‌های چینی کمتر از سه صدم درصد است. هر فرد یا نهاد خارجی که زمین کشاورزی ایالات متحده را خریداری یا اجاره می‌کند، طبق قانون فدرال موظف است این معامله را ظرف ۹۰ روز به وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش دهد، اما برخی از آنها برای سال‌ها گزارش نشده‌اند که این موارد بسیار ناچیز هستند. پرونده‌های خرید و اجاره زمین کشاورزی از اول ژانویه ۲۰۲۲ در ۳۵ ایالت توسط محققان این گزارش بررسی شد. اکثریت قریب به اتفاق معاملات مربوط به شرکت‌های برق بادی اروپایی بود که زمین‌هایی را از کشاورزان آمریکایی برای ساخت توربین‌های بادی اجاره کرده‌اند. یک شرکت ایتالیایی فعال در زمینه توربین‌های بادی، ۴۰ قرارداد اجاره زمین کشاورزی را فقط در شهرستان روستایی ایلینوی فاش کرد. همین شرکت حداقل در چهار ایالت دیگر اجاره‌نامه داشت.

همچنین در این ۳۵ ایالت، از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳حدود ۱۱ خرید توسط نهادهای چینی پیدا شد که به USDA گزارش شده بود. یکی از موارد را تا زمانی که در رسانه‌ها فاش نشده بود به دولت گزارش نکرده بودند. به گفته سخنگوی این شرکت، اسمیت فیلد فودز، ۱۸۶ هکتار در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در میسوری و کارولینای شمالی خریداری کرده است. اسمیت فیلد فودز که قبلا یک شرکت آمریکایی بود، توسط یک شرکت چینی در سال ۲۰۱۳ خریداری شد. جیم مونرو، معاون امور شرکتی اسمیت فیلد، می‌گوید: مسائل مهمی ‌بین ایالات متحده و چین وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. مالکیت زمین‌های کشاورزی ایالات متحده یکی از بی‌اهمیت‌ترین موضوعات است.

همچنین یک افشاگری دیگر در خصوص ۶ مورد از خریدهای گروه Syngenta در سراسر آیووا، فلوریدا و کالیفرنیا گزارش شد، اما این خریدها قبلا به وزارت کشاورزی ایالات متحده اطلاع داده شده بود که در زمان مالک سابق شرکت، که یک شرکت سوئیسی بود، انجام شده است. شرکت سینجنتا توسط یک شرکت چینی در سال ۲۰۱۷ خریداری شد.

یک شرکت هنگ‌کنگی که ۳۶۵ هکتار در داکوتای شمالی خریداری کرده بود، خریدهای خود را به USDA گزارش نکرده بود تا زمانی که CNBC فاش کرد که نگرانی‌های امنیت ملی در خصوص نزدیکی این زمین به پایگاه نیروی هوایی گرند فورکز مطرح شده است. پس از اینکه CNBC نوشت که خریدهای شرکت Fufeng زنگ خطر را در واشنگتن به صدا درآورده است، یک مقام محلی USDA با این شرکت تماس گرفت تا در مورد افشای مالکیت خارجی آن سوال کند. دو هفته بعد، شرکت مدارکی را ارائه کرد که نشان می‌داد سه خرید به مبلغ ۹.۵ میلیون دلار برای ساخت «کارخانه تخمیر زیستی ذرت مرطوب» انجام داده است.

از نظر تاریخی، تنها حدود ۳.۱ درصد یا ۴۰ میلیون هکتار از ۱.۳ میلیارد هکتار زمین‌های کشاورزی ایالات متحده در اختیار خارجی‌ها بوده است که تقریبا نیمی ‌از آن زمین‌ها جنگل است. سوابق وزارت کشاورزی ایالات متحده نشان می‌دهد که یک‌سوم از ۴۰ میلیون هکتار زمین متعلق به خارجی‌ها در اختیار منافع کانادا است، در حالی که منافع چین کمتر از ۴۰۰ هزار هکتار است. اما به گفته سازمان خدمات کشاورزی USDA، سهم زمین کشاورزی متعلق به منافع خارجی در آمریکا در حال افزایش است و سرعت رشد سهم خارجی نیز افزایش یافته است. در حالی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به طور متوسط این میزان سالانه ۸۰۰ هزار هکتار رشد کرد، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ سالانه ۲.۲ میلیون هکتار افزایش یافته است.

اما به بهانه امنیت ملی، اعضای کنگره خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای خرید زمین توسط خارجی‌ها شدند و از تلاش‌های موجود توسط وزارت کشاورزی آمریکا برای افشای اطلاعات پلیس انتقاد کردند. بر اساس داده‌های USDA، در طول ۱۰ سال گذشته، تنها ۶ شرکت به دلیل تأخیر در تشکیل پرونده یا عدم ارائه پرونده با جریمه مواجه شده‌اند. دو شرکت کانادایی در سال ۲۰۱۳، یک شرکت سوئدی یک سال بعد از آن و یک شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۹ جریمه شدند. در سال ۲۰۲۱ نیز دو نهاد چینی با هم بیش از ۱۳۵ هزار دلار جریمه شدند؛ زیرا حدود ۲۰ سال از افشای خرید بیش از ۱۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده در تگزاس امتناع کرده بودند.

اعضای کنگره که خواهان تشدید کنترل‌ها بر مالکیت خارجی‌ها هستند، می‌گویند که تعیین دامنه واقعی آن در صورت عدم اجرای این قانون، دشوار خواهد بود. در اواخر ژوئیه، سنا ممنوعیتی را برای چین، روسیه، کره شمالی و ایران برای خرید زمین‌های کشاورزی آمریکا تصویب کرد، اما مشخص نیست آیا این اصلاحیه به لایحه نهایی هزینه‌های دفاعی تبدیل می‌شود که در پاییز امسال در کنگره به رای گذاشته می‌شود. یکی از حامیان این اصلاحیه، سناتور جونی ارنست، همچنین پیشنهاد کرده است که سازمان غذا و دارو و وزیر کشاورزی برای نظارت بر خریدهای خارجی برای اطمینان از اینکه گزارش‌ها به موقع و دقیق هستند، وارد شوند. او همچنین پیشنهاد می‌کند که هرگونه خرید یا اجاره توسط یک نهاد خارجی که بیش از ۳۲۰ هکتار زمین به ارزش بیش از ۵ میلیون دلار باشد، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

ارنست در بیانیه‌ای گفت: هر جریب زمینی که حزب کمونیست چین خریداری می‌کند و می‌تواند علیه ایالات متحده استفاده کند، تهدیدی است که باید جدی گرفته شود. ما قبلا شاهد خطری بودیم که نفوذ بد آنها در حیاط خلوت ما ایجاد می‌کند زیرا آنها زمین‌های مهم را در نزدیکی تاسیسات نظامی ‌خریداری کردند. ما باید قانون را تقویت کنیم زیرا در حال حاضر، وزارت کشاورزی آمریکا به طور کامل قادر به اجرای قانون یا نظارت بر سرمایه‌گذاری خارجی نیست.