۴۰ میلیارد تومان تسهیلات با اولویت واحدهای غیرفعال از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور پرداخت قرار گرفته است

دنیای اقتصاد_ کرمان: حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: حضور خبرنگاران در واحد‌های صنعتی یک انرژی مثبت به تولیدکنندگان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک است، گفت: در استان کرمان ۴۳ شهرک و واحد صنعتی داریم که تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با موافقت سازمان صنایع کوچک و طی تفاهمی که با بانک توسعه و تعاون منعقد شده بالغ بر ۴۰  میلیارد تومان تسهیلات با اولویت واحدهای غیرفعال پرداخت با کارمزد زیر نرخ مصوب بانک مرکزی در دستور پرداخت قرار گرفته  تا مشکل این واحدها حل شود.

میجانی بیان کرد: طبق اعلامی که شرکت فولاد زرند ایرانیان به ما داشته ۶۵ درصد از نیازهای این شرکت از محل تأمین‌کنندگان داخل استان است و مس شهربابک هم ۶۰درصد را اعلام کرده است. وی معتقد است برای رصد دقیق و درست این آمار بایستی شرکت‌های بزرگ و کوچک عضو سامانه ستاد شوند تا ما به کلیه آمار دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: در کل استان کرمان ۲۰۱ قرارداد غیرفعال در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۴۳ واحد در سال گذشته به چرخه تولید برگشته‌اند و اشتغال آن ها برقرار شده است وی افزود: اولویت ما احیای واحد‌های تولیدی راکد شده و غیرفعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در خصوص نیروی انسانی متخصص بیان کرد: برای چرخ صنعت در استان نیروی انسانی متخصص نداریم. وی افزود: دوره آموزشی با همکاری سازمان فنی حرفه ای استان برگزار شد و اعلام کردیم که ۱۰۰ نفر نیرو به صورت تضمینی جذب می شود اما استقبالی از این طرح نشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان اشاره کرد: امسال بیش از یک هزار قرارداد افرادی را که زمین دریافت کرده و اقدامی نکردند، فسخ می کنیم . وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین فسخ شده و در این حوزه تعارفی با کسی نداریم و برنامه این است هر کسی زمین به قصدی غیر از فعالیت تولیدی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی دریافت کند، آن را فسخ کنیم.

میجانی در بازدید از فضای سبز شهرک صنعتی ۲ ادامه داد: ۴۴۸ هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی استان کرمان ایجاد کردیم و ۳۹۶ هزار اصله درختچه دایمی در این مناطق کشت شده است

وی تاکید کرد: هشت تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمان داریم که هفت مورد از آنها در حال بهره برداری است.