تضعیف قدرت خرید مردم با سیاست های حمایتی جبران شود/ نظارت بر بازار، از سوی دستگاه‌های ناظر صورت پذیرد

 به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری برنا، صمدالله محمدی با اشاره به رفع مشکلات معیشتی خانوارها از سوی دولت بیان کرد: تامین معیشت خانوراها یکی از محوری ترین اهداف دولت بوده و باید با در نظر گرفتن اقدامات حمایتی در قالب یارانه نقدی و غیر نقدی این مهم مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید بیان کرد: یکی از اقدامات راهبردی و مهمی که دولت می‌تواند در راستای حمایت‌های معیشتی مردم مد نظر قرار دهد، کاهش نرخ تورم است چراکه کاهش نرخ تورم تا حدی قدرت خرید از دست رفته مردم را به آن‌ها باز می گرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در کنار کنترل نرخ تورم، باید نظارت صحیح و مداومی بر بازار کالاهای اساسی از سوی دستگاه های ناظر و تعزیرات صورت پذیرد و نباید یک کالا با نرخ مشخص در منطقه‌ای با یک قیمت و در منطقه ای دیگر با نرخ بیشتر به فروش برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کنترل نرخ تورم باید با رشد تولید همراه باشد، ادامه داد: رشد تولید می تواند روند رو به رشد نقدینگی موجود در بازار را متوقف کرده و نهایتا تورم را کاهش دهد. البته ناترازی‌هایی بودجه‌ای و بانکی از جمله عواملی است که به افزایش نرخ تورم دامن می‌زند و باید راهکارهای مناسبی برای ناترازی‌های موجود پیش بینی کرد.