نهضت توسعه فیبرنوری و اقتصاد دیجیتال فعالیت راهبردی شرکت مخابرات ایران است

دنیای اقتصاد-کردستان: مجید سلطانی صبح امروز در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال با اظهار خرسندی از جمع‌شدن دوباره اهالی مخابرات و ارتباطات در تلکام امسال، اظهار کرد: تا زمانی که سیاستگزاران اصلی مجموعه ارتباطی کشور حمایت واقعی و عملی از حوزه دانش بنیان و فناوری کشور نداشته باشند تکانه واقعی در بخش مخابرات به عنوان زیربنا و زیرساخت ارتباطات کشور ایجاد نمی‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ۳۰ میلیون مشترک ثابت، ۶ میلیون پهن باند ثابت، شرکت مخابرات ایران را به بزرگترین شرکت مادر تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسوولیت‌های سنگین تبدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: راهبرد اصلی شرکت مخابرات ایران در سه سال اخیر در سالن ۷ نمایشگاه به صورت عملی به نمایش درآمده است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و نحوه  همکاری شرکت‌های همکار گروه مخابرات ایران آماده بازدید تخصصی و علاقه‌مندان است.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران از سال ۱۴۰۱ دو کار اساسی را شروع کرده است که نهضت جهادی فیبرنوری(نجما) که در اغلب استان‌های کشور اجرا شده است و سرویس پرسرعت FTTH به مشتریان رسیده است.

سلطانی گفت: برای تقویت نقش شرکت مخابرات ایران در اقتصاد دیجیتال دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی دیجیتال در مخابرات منطقه البرز مستقر و چندین رویداد فناوری محور با همکاری شرکت دانش‌بنیان اجرا شده است.

وی افزود: در کنار این موارد به دستاوردهای پژوهشی تاکید داریم در این راستا همزمان با هفته پژوهش اولین همایش پژئوهش، آموزش و نوآوری مخابرات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: از سفرای خارجی، معاونین وزارت صمت و تمام مدیران ارشد وزرات ارتباطات در همکاری جهت برگزاری نمایشگاه به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

گفتنی است، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات واقتصاد دیجیتال از ۲ تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی با حضور سفرای فرهنگی کشورهای خارجی، مدیران ارشد شرکت‌های مخابراتی، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ هر روز با ارائه آخرین دستاوردهای فناوری‌ها برگزار می‌شود.