امسال طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در کردستان اجرا می‌شود

دنیای اقتصاد- کردستان: آزاد حکمت در مراسم افتتاحیه طرح‌های مخابراتی که در مخابرات کردستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: امروز ۱۲۸ پروژه مخابراتی به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته  ۲۰۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مخابراتی استان انجام شد، گفت: امسال نیز با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی، پروژه‌های مختلفی به منظور ارتقای رضایت‌مندی مردم اجرا می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای ۴۰ پروژه تجهیزات انتقال  به ارزش ۷۶.۵ میلیارد ریال و ۳۱ پروژه سوییچ به ارزش ۱۱.۷۲ میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۲ پروژه واگذاری FTTH به ارزش ۹.۵ میلیارد ریال، مرکز مخابراتی باشماق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و در حوزه‌های سایت همراه اول از جمله پروژه‌های سال‌جاری است.

وی از سرمایه‌گذاری ۶۲ میلیارد تومانی مخابرات از سال گذشته تاکنون در مرز باشماق مریوان خبر داد و افزود: اجرای ۱۱ پروژه مخابراتی نیز به ارزش ۲۴۹.۵۶ میلییون ریال در بانه، ۱۶ پروژه به ارزش ۱۴۱.۷۰۰ میلیون ریال در بیجار، ۱۷ پروژه به ارزش ۲۷۴.۲۰ میلیون ریال در سقز و ۲ پروژه مرکز تلفن ثابت در حسین‌آباد نیز از دیگر پروژه‌های انجام شده سال‌جاری بوده است.

حکمت با ذکر اینکه امسال سرمایه‌گذاری‌ها به صورت متوازن در سطح استان انجام شده است، بیان کرد: ۶۹  میلیارد تومان پروژه در مریوان و ۴۸۸.۷۶۸ میلیون ریال در سطح شهر سنندج اجرا شده است.

وی تعداد تلفن‌های منصوبه تا پایان سال گذشته را ۶۰۰ هزار و ۶۰۴ مورد عنوان و اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه و تعدادسایت‌های BTS هر کدام در پنج ماهه نخست امسال ۰.۷ درصد و پوشش دیتای تلفن همراه در مناطق روستایی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش ۱.۱ درصدی تعداد ADSL واگذاری در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد مشترکان VDSL نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، امسال طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران(نجما) در سطح استان اجرا و فیبر نوری جایگزین تجهیزات قدیمی می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای پروژه FTTH برای پوشش ۳۰ هزار و ۳۳۹ خانواده به ارزش ۲۵۷ میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: در فاز نخست پروژه نجما ۶۰ میلیارد تومان در استان هزینه و ارتقای پهنای باند به دنبال خواهد داشت.

وی از ارتقای تکنولوژی در ۸ سایت تلفن همراه  روستایی مسیر اربعین سنندج ـ مریوان خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۶۲ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف در این محور انجام شده که به عنوان هدیه‌ای به برکت اربعین برای مردم ماندگار خواهد شد.

حکمت ابراز داشت: با تمام توان همواره در راستای رفع دغدغه‌های مردمی در حوزه مخابراتی تلاش کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.