مرز باشماق زمینه ساز توسعه اقتصادی کردستان می شود

دنیای اقتصاد-کردستان: بختیار خلیقی با اشاره به اینکه اداره کل صمت استان از اعضای کمیته پشتیبانی، نظارت و بازرسی اربعین در باشماق است و در این راستا مسئولیت‌هایی برعهده دارد، اظهار کرد: کمیته پشتیبانی با هماهنگی ستاد عتبات عالیات کردستان وظیفه پشتیبانی از موکب های برپا شده را بر عهده داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این اداره کل با همکاری تعزیرات حکومتی طرح نظارت بر ارائه خدمات به زائران اربعین را در مرز باشماق مریوان اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال مرز باشماق مریوان محل تردد زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی زیر مجموعه صمت استان نیز پای کار بوده و در زمینه تامین مواد مورد نیاز برای زائران مانند لیوان و ظروف یک بار مصرف و یا آب معدنی همکاری داشته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث نظارت و بازرسی بر خدمات و کالاهای ارائه شده به زوار نیز طرح نظارتی با مدیریت مجموعه صمت و همکاری تعزیرات حکومتی در راستای آرامش بخشی به زوار و جلوگیری از سوءاستفاده و گران فروشی عده ای تشکیل شد.

خلیقی یادآور شد: در بحث خدمات حمل و نقل نیز ورود کرده ایم تا هزینه های ایاب و ذهاب زائران دچار افزایش نشود و همچنین کالا و خدمات دیگری که در اختیارشان قرار می گیرد، به قیمت واقعی در دسترس زائران باشد.

وی با اشاره به اینکه به برکت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز طی ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت ها انجام شده است، گفت: مرز باشماق با توجه به اینکه به عنوان دروازه تجارت با اقلیم کردستان عراق شناخته می شود، می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی کردستان شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه مسئولان استان سال هاست پیگیر اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق مریوان هستند، گفت: با توجه به اینکه کردستان در مرز شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد می توان از مزیت بزرگ اربعین استفاده کرد و زیرساخت‌های این منطقه را توسعه داد.

خلیقی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرتبه از مرز باشماق و نحوه ارائه خدمات به زائران بازدید کرده است، اظهار کرد: با توجه به تجاربی که سال گذشته و امسال در راستای خدمت رسانی به زوار پیدا کرده ایم، امیدواریم در سال آینده بتوانیم خدمات ارزنده تری به زایران اربعین ارائه دهیم.